Leczenie
Do przywracania punktów zdrowia potrzebne nam będą lekarstwa – są to zestawy pierwszej pomocy zawierające przedmioty takie jak zioła, bandaże, chleb z pajęczyną. Lekarstwa występują w dwóch wariantach: standardowym i silnym. Silne medykamenty znacznie zwiększają przywracane punkty zdrowia, jednak są droższe w wykonaniu. Oba warianty lekarstw mogą wykonywać alchemicy.
![]() |
Lekarstwa | Praktyczny zestaw pierwszej pomocy zawierający bandaże i podstawowe zioła.
|
![]() |
Silne lekarstwa | Ulepszony zestaw medykamentów przywracający większe ilości punktów zdrowia.
|
Aby rozpocząć proces leczenia musimy posiadać wyżej wymienione medykamenty i kliknąć na nie dwukrotnie lewym przyciskiem myszy, a następnie wskazać cel. Leczyć możemy zarówno siebie, jak i inne osoby. Szansa na udane przywrócenie zdrowia zależy od poziomu naszych umiejętność w leczeniu oraz anatomii. Czas, jaki poświęcamy na aplikowanie lekarstwa jest tym krótszy, im więcej zręczności posiada nasza postać.
Od umiarkowanie wysokiego poziomu wyszkolenia w leczeniu i anatomii (50-60%) możemy również używać lekarstw aby usunąć truciznę z organizmu, zatrzymać silny krwotok, a także cucić nieprzytomne postaci. Należy jednak pamiętać, że stosowanie leczenia w trakcie walki jest zabronione i karane, podobnie jak niefabularne wykorzystywanie tej umiejętności.
W rozgrywce fabularnej postaci skupiające się na lecznictwie będą potrafiły diagnozować, leczyć lub zapobiegać chorobom, zwalczać rozprzestrzeniające się zarazy, nastawiać złamane kości czy nawet skutecznie przeprowadzać tortury.