Leczenie

Opis
Stosowanie medykamentów do leczenia ran jest wielce przydatną umiejętnością. Wprawdzie nasza postać nie jest w stanie używać lekarstw (z wyjątkiem wywarów) podczas walki, lecz przywracanie utraconych punktów zdrowia jest bardzo ważnym elementem rozgrywki. Głębokie rany otrzymane w stoczonym pojedynku nie pozwalają na sprawną regenerację, dlatego leczenie staje się konieczne, aby płynnie poruszać się po świecie.
Stosowanie
Do przywracania punktów zdrowia potrzebne nam będą lekarstwa – są to zestawy pierwszej pomocy zawierające przedmioty takie jak zioła, bandaże, chleb z pajęczyną. Lekarstwa występują w dwóch wariantach: standardowym i silnym. Silne medykamenty znacznie zwiększają przywracane punkty zdrowia, jednak są droższe w wykonaniu. Oba warianty lekarstw mogą wykonywać alchemicy.
![]() |
Lekarstwa | Praktyczny zestaw pierwszej pomocy zawierający bandaże i podstawowe zioła.
|
![]() |
Silne lekarstwa | Ulepszony zestaw medykamentów przywracający większe ilości punktów zdrowia.
|
Od umiarkowanie wysokiego poziomu wyszkolenia w leczeniu i anatomii możemy również używać lekarstw aby usunąć truciznę z organizmu, zatrzymać silny krwotok, a także cucić nieprzytomne postaci. Należy jednak pamiętać, że stosowanie leczenia w trakcie walki jest zabronione i karane, podobnie jak niefabularne wykorzystywanie tej umiejętności.
Trening
Podstawowe szkolenie w leczeniu odpłatnie zaoferują nam aptekarze, cyrulicy, znachorzy, lekarze, uzdrowiciele czy niektóre siostry zakonne. Aby samodzielnie doskonalić umiejętność musimy jak najczęściej wykonywać próby leczenia na sobie lub innych (o ile próby uzdrowienia odbywają się na postaciach rannych).
Fabuła
Leczenie ran jest umiejętnością na tyle przydatną, iż praktykuje je szeroki wachlarz różnego rodzaju postaci. Wspomniani wcześniej lekarze, kapłanki czy znachorzy doskonale znają zaawansowane techniki uzdrawiania, lecz podstawy z pewnością ogarniają poszukiwacze przygód, marynarze, najemnicy, żołnierze lub myśliwi, którzy często muszą radzić sobie z otrzymanymi obrażeniami. Duża część czarodziejów i czarodziejek również słynie z zaawansowanej znajomości tej dziedziny. Każdy szanujący się kat dobrze obyty jest w zadawaniu ran, jak i w ich skutecznym leczeniu.
W rozgrywce fabularnej postaci skupiające się na lecznictwie będą potrafiły diagnozować, leczyć lub zapobiegać chorobom, zwalczać rozprzestrzeniające się zarazy, nastawiać złamane kości czy nawet skutecznie przeprowadzać tortury.
W rozgrywce fabularnej postaci skupiające się na lecznictwie będą potrafiły diagnozować, leczyć lub zapobiegać chorobom, zwalczać rozprzestrzeniające się zarazy, nastawiać złamane kości czy nawet skutecznie przeprowadzać tortury.
Umiejętności komplementarne
- Anatomia – wzmacnia leczenie;
- Alchemia – alchemicy mogą tworzyć lekarstwa;
Porady
- W trybie walki oraz gdy postać poruszy się o krok, leczenie zostaje przerwane i nieuznane;
- Najłatwiej jest ćwiczyć leczenie podczas umówionych sparringów;
- Od 60% leczenia i 50% anatomii możliwe jest usuwanie trucizn i krwotoków;
- Od 55% leczenia i 55% anatomii można resuscytować nieprzytomne postaci graczy;