Anatomia

Opis
Anatomia jest nauką przydatną w wielu szerszych dziedzinach. Jej tajniki studiują uczniowie medycyny, kaci, cyrulicy czy też wojownicy chcący osiągnąć ponadprzeciętną wprawę w sztuce wojennej. W dużym uproszczeniu jest to badanie budowy organizmów – położenia, kształtu oraz składu narządów i tkanek. Wprawa w anatomii pozwoli ocenić sprawność fizyczną innych postaci, a przy odpowiednio zaawansowanej wiedzy również zdefiniować poziom ich zmęczenia. Niezwykle przydatna staje się u boku umiejętności bojowych oraz leczenia. Znajomość dziedziny anatomii wzmocni zadawane przez nas obrażenia, zwiększy pulę punktów zdrowia oraz zwiększy ilość przywracanych punktów zdrowia przy użyciu leków. Co więcej, na stałe zwiększy posiadane przez naszą postać maksymalne punkty zdrowia.
Stosowanie
Aby użyć naszej znajomości anatomii do oceny innej żywej istoty wystarczy kliknąć na niebieski kryształ przy pozycji Anatomia w oknie umiejętności. Jeśli uda nam się ocenić cel, gra wyświetli komunikat informujący o jego sile oraz zręczności, a jeśli nasza wiedza jest dostatecznie zaawansowana, pokaże również procentową wartość posiadanej przez cel wytrzymałości. Premia do zadawanych obrażeń oraz uleczanych punktów zdrowia aplikowana jest pasywnie i nie wymaga akcji ze strony postaci.
Trening
Anatomii mogą nauczyć nas uzdrowiciele, znachorzy lub aptekarze. Samodzielnie rozwijamy umiejętność poprzez używanie jej na żywych istotach i skuteczne ich ocenianie.
Fabuła
Naukę anatomii podejmuje szeroki wachlarz postaci – od akuszerek, uzdrowicieli, lekarzy polowych, chirurgów czy znachorów, po skrytobójców, kurtyzany lub szkolonych na zamkach rycerzy. Postaci z rozwiniętą umiejętnością anatomii mogą liczyć na fabularne wsparcie mistrzów gry w różnych adekwatnych sytuacjach, m.in. podczas obserwacji nienaturalnych zachowań ciał innych postaci, rozpoznawania urazów czy nastawiania złamanych kończyn.
Umiejętności komplementarne
  • Walka – dzięki bonusowi do zadawanych obrażeń oraz dodatkowych punktów zdrowia;
  • Weterynaria i Leczenie – dzięki zwiększeniu potencjału na wyleczenie pacjenta
Porady
  • Każde 10% anatomii przyznaje 1 punkt zdrowia (maksymalnie 11 punktów);
  • Każde 5% umiejętności zwiększa bonus do obrażeń;
  • Osiągnięcie 100% umiejętności znacznie zwiększa bonus do obrażeń;
  • Anatomii najłatwiej jest się uczyć poprzez ocenianie sparringpartnera lub podążające zwierzę;