O nas

 


Sprawy techniczne

 

Tajemnice Cintry to cRPG działające na silniku gry MMORPG – Ultimy Online. Ultima została stworzona w 1997 roku przez Origin Systems. Od tego czasu rozwijały się liczne emulatory, umożliwiające rozgrywkę i edycję kodu na nowszych wersjach systemu. Od Windows 7 po Windows 11 jest to między innymi ServUO, z którego obecnie korzystamy.

Serwer jest opłacany przez Kadrę oraz przez dobrowolnych darczyńców. Zarządzający fabułą i skryptem nie otrzymują żadnych korzyści majątkowych, a rozgrywka jest w pełni darmowa i legalna. Ciekawostka: Serwer stoi na dedykowanym serwerze z nieograniczonym transferem i dyskiem SSD – zapisywanie stanu świata przeważnie zajmuje 0.1-0.2 sekundy.

 


Świat przedstawiony

 

Opieramy się na wydarzeniach i informacjach pochodzących z Sagi o Wiedźminie oraz Cyklu Opowiadań Wiedźmińskich. Tajemnice Cintry to alternatywa dla innych gier, nie zawiera elementów znanych z projektów CD Projectu. Nie jest też skoligacona z innymi książkami, komiksami, etc.

Gra toczy się w stworzonym przez nas lennie Cintry – Srebrogórzu podzielonym na prowincje, które w większości podlegają Nilfgaardowi. Tylko Grzywa jeszcze broni swojej autonomii. Niestety Złotospady nacierają z pełną siłą, nie pozostawiając lojalistom chwili wytchnienia. Saldfen – praworządna prowincja stawiająca na rozwój i naukę, nie bierze udziału w wojnie domowej. Usytuowana na południe od zagrożonej strefy, przyjmuje jednak uchodźców. I rozkwita.

Saldfen jest lokacją startową dla graczy. Miasto charakteryzuje się surowym prawem, sprzyja kupcom, daje schronienie uciekającym przed wojną. Ukrywają się tutaj dawni lojaliści, pracują nilfgaardcy dygnitarze. Gracz może tu wcielić się w lokalnego mieszczanina, imigranta, wykonywać dowolny zawód bazujący na umiejętnościach takich jak rzemieślnik, kupiec lub zawód fabularny – strażnik miejski, urzędnik.

 


Rozgrywka

 

Gra charakteryzuje się wymagającym podejściem do odgrywania ról – Role Play’u. W grze nie komunikują się ze sobą gracze, postać nie może wiedzieć nic, co zostało ujawnione poza grą. Wyjątkiem są Ogłoszenia Fabularne wystawiane na discordzie społeczności.

Jest to dla nas o tyle ważne, że nawet podczas gry pilnujemy, aby gracz nie użył w tak zwanej emocie (widocznego przez ściany tekstu określającego czynności postaci) personaliów swojego rozmówcy (imienia, stopnia pokrewieństwa, etc.). Sugerujemy raczej “postać po lewej”, “kobieta w czerwonym szalu”, “towarzysz”. Wszystko, aby gracze samodzielnie odkrywali świat, w jakim żyją ich postaci, a immersji stała się zadość.

W grze występuje pięć akcji wpływających na tempo rozgrywki:

  • PvE (walka graczy z potworami i postaciami niezależnymi)
  • PvP (walka między graczami)
  • Zbieractwo i eksploracja
  • Rzemiosło (crafting)
  • Klimaty (czyli interakcje z graczami i postaciami niezależnymi)

Każda z tych czynności jest w mniejszym lub większym stopniu opcjonalna, ale to na nich opiera się rozgrywka. Możesz być rzemieślnikiem, który nie wychodzi z miasta albo dalej jak na wycinkę, możesz być też wojownikiem i eksplorować mapę. Możesz być też zbieraczem rzadkich ziół, który nie nosi przy sobie broni (chociaż to wielce ryzykowne). Klimacimy jednak wszyscy – czy to z innymi graczami czy z Mistrzami Gry. Jest to filar Tajemnic Cintry.

 


Zasady

 

Od osób chcących dołączyć do naszej społeczności wymaga się jedynie przestrzegania reguł i norm narzuconych przez realia wiedźmińskiego świata w tym samego miasta Saldfort, regulaminu Tajemnic Cintry oraz zdroworozsądkowego podejścia do rozgrywki. Stosując się do tych reguł, gracze dysponują bardzo dużą swobodą w budowaniu i prowadzeniu swoich postaci. Można też swobodnie pisać pomysły na rozwój świata oraz na rozwój fabularny stworzonej postaci.

Nad tokiem rozgrywki czuwa grupa Mistrzów Gry, która aktywnie w niej uczestniczy. Animuje świat, obserwuje poczynania graczy i oczywiście pilnuje, aby przestrzegali zasad TC. Mistrzowie Gry mogą nagradzać graczy za ich inwencję fabularną, czynne uczestnictwo w historii świata lub prawidłowe i „klimatyczne” prowadzenie postaci. Mogą również pouczać lub karać a nawet banować za niestosowanie się do panującego klimatu, uprzykrzaniu gry innym uczestnikom (np. nieuzasadnione PK) czy wykorzystywanie ewentualnych błędów mechanicznych dla osiągnięcia korzyści.

Aby dołączyć do społeczności TC, należy zapoznać się z tematyką gry, wysłać podanie o utworzenie konta i skorzystać z działu instalacja.

 


Muzyka

 

Muzyka w grze, autorstwa Kevina MacLeoda, wykorzystywana jest przez twórców Tajemnic Cintry na zasadach Uznania Autorstwa zawartych w licencji Creative Commons.

In-game music by Kevin MacLeod is used by the authors of Tajemnice Cintry under the Creative Commons Attribution License.