Zapasy

Opis fabularny

Umiejętność walki wręcz, mimo iż nie dająca takich korzyści jak stosowanie broni ostrej lub obuchowej, jest dyscypliną bardzo popularną. Od najmłodszych lat szkolą się w niej nie tylko rycerze, ale i pospólstwo czy uliczne dzieci w celu samoobrony. Prawdziwie wyszkoleni zapaśnicy biorą natomiast udział w popularnych turniejach walki na pięści – legalnych lub nie – gdzie mogą wysławić swoje imię i dorobić się niemałych pieniędzy.

W rozgrywce fabularnej Mistrzowie Gry wezmą tę umiejętność pod uwagę podczas adekwatnych sytuacji, np. niemechanicznego starcia z innym graczem lub bohaterem niezależnym.

Użycie i rozwój

Aby użyć umiejętności, należy wejść w tryb walki (w gumpie postaci lub poprzez tabulator) i wybrać cel, który ma zostać zaatakowany. Postać będzie uderzać z najszybszą możliwą częstotliwością.

Pierwszych 20% umiejętności Walki wręcz mogą nas nauczyć wyszkoleni instruktorzy, napotkani awanturnicy bądź doświadczeni żołnierze. Aby samodzielnie wytrenować tę umiejętność należy jak najwięcej ćwiczyć – w salach treningowych, w walkach kontrolnych z partnerem bądź podczas eksploracji i zwiedzania świata.

Do poziomu 50% umiejętność możemy ćwiczyć na manekinach treningowych. Powyżej poziomu 50% możemy się szkolić jedynie walcząc z innym przeciwnikiem. Najpopularniejszą i najbardziej efektywną metodą są sparingi między dwoma postaciami. Oprócz kontrolowania paska życia, warto również zwracać uwagę na pasek kondycji, ponieważ jej niski poziom wydłuża naukę

Mechanika

Walka wręcz jest mocno umiejętnością fabularną. Daje sobie radę w walce ze słabszymi przeciwnikami, można jej użyć w każdych warunakch (również w miejscach gdzie jest zakaz noszenia broni). Aby jej użyć, należy tylko wejść w tryb walki. Jest to umiejętność pomocnicza dla klas walczących.

Przykładowe macro
!Loop
Assistant.Macros.DoubleClickAction|1073756432|38945
Assistant.Macros.PauseAction|00:00:03

Gdzie Double Click należy ustawić na manekin.

Umiejętności komplementarne