Strzelectwo
Opis
Wyrafinowana i trudna do opanowania dyscyplina znajdująca zastosowanie w różnych dziedzinach, takich jak sztuka wojenna, sport i myślistwo. Walka dystansowa wymaga dobrej kondycji i silnych mięśni, zwłaszcza w przypadku korzystania z potężnych długich łuków bądź kusz. Z broni strzeleckiej korzystać można jedynie pieszo.
Trening
Strzelectwa nauczają wyszkoleni instruktorzy lub myśliwi.
Aby samodzielnie wytrenować sztukę walki na dystans należy jak najwięcej ćwiczyć – na torach strzeleckich bądź podczas eksploracji i zwiedzania świata.
Aby samodzielnie wytrenować sztukę walki na dystans należy jak najwięcej ćwiczyć – na torach strzeleckich bądź podczas eksploracji i zwiedzania świata.
Fabuła
Strzelectwo jest domeną wszelkiej maści łowców, kłusowników, traperów lub wyspecjalizowanych jednostek wojskowych. Występuje również jako forma rozrywki lub aktywność sportowa. Ponadto jest jedną z dyscyplin doskonalonych przez rycerzy.
W rozgrywce fabularnej Mistrzowie Gry wezmą tę umiejętność pod uwagę podczas adekwatnych sytuacji, np. niemechanicznego starcia z innym graczem lub bohaterem niezależnym.
W rozgrywce fabularnej Mistrzowie Gry wezmą tę umiejętność pod uwagę podczas adekwatnych sytuacji, np. niemechanicznego starcia z innym graczem lub bohaterem niezależnym.
Przedmioty - łuki
![]() |
Krótki łuk | Stosunkowo poręczna i wydajna broń dystansowa, choć zwykle służąca jedynie do treningu lub konkursów turniejowych.
Zasięg: 10 |
![]() |
Łuk myśliwski | Lekki łuk świetnie nadający się do polowań lub konkursów turniejowych. W walce z opancerzonym przeciwnikiem jest jednak mało przydatny.
Zasięg: 12 |
![]() |
Łuk kompozytowy | Skomplikowany w budowie łuk refleksyjny zadający ciężkie obrażenia, aczkolwiek wymagający niemałej siły do naciągnięcia.
Zasięg: 12 |
![]() |
Zefhar | Replika elfich łuków refleksyjnych ze specyficznie wygiętymi ramionami. Szybki i silny, przy tym niezwykle trudny w wykonaniu, choć bardzo poręczny i nie tak wymagający jak łuki kompozytowe lub długie.
Zasięg: 12 |
![]() |
Długi łuk | Bardzo silny łuk będący stosunkowo prosty w budowie. Naciągnięcie cięciwy tej broni wymaga od użytkownika dużej siły.
Zasięg: 13 |
Przedmioty - kusze
![]() |
Lekka kusza | Zaawansowana konstrukcja pozwalająca na oddawanie bardzo silnych strzałów na nieco krótszy dystans niż pospolite łuki. Od użytkownika wymaga wysokiej siły z uwagi na trudność załadowania pocisku.
Zasięg: 10 |
![]() |
Ciężka kusza | Broń średnio-długiego dystansu zadająca dewastacyjne obrażenia nawet najbardziej opancerzonym przeciwnikom. Załadowanie pocisku wymaga bardzo dużej siły.
Zasięg: 10 |
![]() |
Gnomia kusza | Śmiercionośna broń średnio-długiego dystansu, będąca dowodem na niezwykłe zaawansowanie gnomiej technologii. Zadaje ciężkie obrażenia, a odpowiednio zamontowana korbka umożliwia stosunkowo proste załadowanie pocisku.
Zasięg: 10 |
Przedmioty - kołczany
![]() |
Myśliwski kołczan | Pojemny kołczan wykonany ze skóry służący do przechowywania strzał lub bełtów, dzięki czemu nie zabierają przydatnego miejsca w ekwipunku.
|
![]() |
Wojskowy kołczan | Mało pojemny kołczan wykonany ze skóry służący do przechowywania strzał lub bełtów. Dzięki odpowiedniej konstrukcji pozwala na wygodniejszy dobór amunicji przed oddaniem strzału, co pozwala na sprawniejsze zadawanie ciosów.
|
Przedmioty - amunicja
![]() |
Bełty | Amunicja niezbędna do korzystania z kusz. Tworzona jest z krótkich promieni ustabilizowanych lotkami z piór. Bełt zwieńczony jest ostrym, żelaznym grotem.
|
![]() |
Strzały | Amunicja niezbędna do korzystania z łuków. Tworzona jest z długich promieni ustabilizowanych lotkami z piór. Strzała zwieńczona jest ostrym, żelaznym grotem.
|