Strzelectwo

Opis fabularny

Wyrafinowana i trudna do opanowania dyscyplina znajdująca zastosowanie w różnych dziedzinach, takich jak sztuka wojenna, sport i myślistwo. Walka dystansowa wymaga dobrej kondycji i silnych mięśni, zwłaszcza w przypadku korzystania z potężnych długich łuków bądź kusz.

Strzelectwo jest domeną wszelkiej maści łowców, kłusowników, traperów lub wyspecjalizowanych jednostek wojskowych. Występuje również jako forma rozrywki lub aktywność sportowa. Ponadto jest jedną z dyscyplin doskonalonych przez rycerzy.
W rozgrywce fabularnej Mistrzowie Gry wezmą tę umiejętność pod uwagę podczas adekwatnych sytuacji, np. niemechanicznego starcia z innym graczem lub bohaterem niezależnym.

Użycie i rozwój

Aby użyć umiejętności, należy wejść w tryb walki (w gumpie postaci lub poprzez tabulator) i wybrać cel, który ma zostać zaatakowany. Postać będzie uderzać z najszybszą możliwą częstotliwością daną dzierżonej broni.

Pierwszych 20% umiejętności Walki bronią strzelecką mogą nas nauczyć wyszkoleni instruktorzy, napotkani myśliwi bądź doświadczeni żołnierze. Aby samodzielnie wytrenować tę umiejętność należy jak najwięcej ćwiczyć – w salach treningowych, w walkach kontrolnych z partnerem bądź podczas eksploracji i zwiedzania świata.

Do poziomu 50% umiejętność możemy ćwiczyć na manekinach ćwiczebnych. Powyżej poziomu 50% możemy się szkolić jedynie walcząc z innym przeciwnikiem. Najpopularniejszą i najbardziej efektywną metodą są sparingi między dwoma postaciami. Najlepsze efekty osiąga się podczas sparingów bronią o niskich obrażeniach i wysokiej prędkości ataku np. krótkim łukiem, co pozwala wydłużyć czas między odpoczynkiem na zregenerowanie swoich ran. Oprócz kontrolowania paska życia, warto również zwracać uwagę na pasek kondycji, ponieważ jej niski poziom wydłuża naukę

Mechanika
  • Krótkie łuki mogą być wykorzystane w siodle;
  • Długie łuki i kusze mają większe przebicie pancerza kosztem szybkostrzelności;
Przykładowe macro
!Loop Assistant.Macros.DoubleClickAction|1073754503|4107 Assistant.Macros.PauseAction|00:00:05.5000000

Gdzie Souble Cklick należy ustawić na tarczę strzelecką, w ręce należy trzymać łuk, a w ekwipunku mieć strzały.

Umiejętności komplementarne
Przedmioty – łuki
Krótki łuk Stosunkowo poręczna i wydajna broń dystansowa, choć zwykle służąca jedynie do treningu lub konkursów turniejowych. Zasięg: 10
Łuk myśliwski Lekki łuk świetnie nadający się do polowań lub konkursów turniejowych. W walce z opancerzonym przeciwnikiem jest jednak mało przydatny. Zasięg: 12
Łuk kompozytowy Skomplikowany w budowie łuk refleksyjny zadający ciężkie obrażenia, aczkolwiek wymagający niemałej siły do naciągnięcia. Zasięg: 12
Zefhar Replika elfich łuków refleksyjnych ze specyficznie wygiętymi ramionami. Szybki i silny, przy tym niezwykle trudny w wykonaniu, choć bardzo poręczny i nie tak wymagający jak łuki kompozytowe lub długie. Zasięg: 12
Długi łuk Bardzo silny łuk będący stosunkowo prosty w budowie. Naciągnięcie cięciwy tej broni wymaga od użytkownika dużej siły. Zasięg: 13
Przedmioty – kusze
Lekka kusza Zaawansowana konstrukcja pozwalająca na oddawanie bardzo silnych strzałów na nieco krótszy dystans niż pospolite łuki. Od użytkownika wymaga wysokiej siły z uwagi na trudność załadowania pocisku. Zasięg: 10
Ciężka kusza Broń średnio-długiego dystansu zadająca dewastacyjne obrażenia nawet najbardziej opancerzonym przeciwnikom. Załadowanie pocisku wymaga bardzo dużej siły. Zasięg: 10
Gnomia kusza Śmiercionośna broń średnio-długiego dystansu, będąca dowodem na niezwykłe zaawansowanie gnomiej technologii. Zadaje ciężkie obrażenia, a odpowiednio zamontowana korbka umożliwia stosunkowo proste załadowanie pocisku. Zasięg: 10
Przedmioty – kołczany
Myśliwski kołczan Pojemny kołczan wykonany ze skóry służący do przechowywania strzał lub bełtów, dzięki czemu nie zabierają przydatnego miejsca w ekwipunku.
Wojskowy kołczan Mało pojemny kołczan wykonany ze skóry służący do przechowywania strzał lub bełtów. Dzięki odpowiedniej konstrukcji pozwala na wygodniejszy dobór amunicji przed oddaniem strzału, co pozwala na sprawniejsze zadawanie ciosów.
Przedmioty – amunicja
Bełty Amunicja niezbędna do korzystania z kusz. Tworzona jest z krótkich promieni ustabilizowanych lotkami z piór. Bełt zwieńczony jest ostrym, żelaznym grotem.
Strzały Amunicja niezbędna do korzystania z łuków. Tworzona jest z długich promieni ustabilizowanych lotkami z piór. Strzała zwieńczona jest ostrym, żelaznym grotem.