Ataki specjalne

Ataki specjalne są przywilejem wysoko wyszkolonych postaci posługujących się bronią. Każda broń może posiadać maksymalnie dwa ataki specjalne, choć niektóre mają tylko jeden, a w najgorszym przypadku wcale.
Aby z nich korzystać należy posiadać przynajmniej 70% biegłości w danej umiejętności bojowej oraz 50% znajomości taktyki.
Używanie tych ataków wyczerpuje zasoby koncentracji (30 punktów). Zbyt krótkie przerwy w stosowaniu ataków specjalnych podwoją koszt wymaganych punktów koncentracji.

Jeśli posiadamy wymagane umiejętności, po założeniu broni (czyli przeciągnięciu jej na okno postaci), gra pokaże nam mini-menu z dostępnymi atakami specjalnymi, które owa broń posiada.

Przytrzymując lpm na szarych flagach pozwoli nam przemieszczać obrazek na ekranie. Aby użyć pożądanego ataku musimy kliknąć w jego ikonę. Jeśli flaga przy ikonie zrobi się czerwona, nasza postać przygotuje atak i wykorzysta go przy następnym wyprowadzonym ciosie.
Drugi sposób na użycie ataku to wpisanie komendy .atak1 lub .atak2 – można nimi przygotowywać lub anulować ataki.

Kliknięcie na żółtą kulę na szczycie obrazka zamknie mini-menu. Wtedy, aby ponownie je otworzyć będziemy musieli na nowo założyć broń.


Lista ataków specjalnych
Atak z ukrycia Zabójczy atak wykonywany jedynie nożami lub sztyletami jednoręcznymi. Aby go zastosować należy znajdować się w trybie zakradania, zbliżyć się do przeciwnika, aktywować zdolność oraz zaatakować cel. Trafiony lub chybiony cios wyrzuci postać z ukrycia.
Zamiast taktyki wymaga posiadania umiejętności zakradanie.


Okaleczenie Profesjonalne cięcie powodujące u celu obfite krwawienie zadające długotrwałe obrażenia. Główny atak specjalny mieczy.
Ofiara może powstrzymać efekt krwawienia poprzez użycie lekarstw.


Miażdżące uderzenie Wykonywany głównie bronią obuchową atak powodujący druzgocące obrażenia oraz stopniowy spadek wytrzymałości ofiary.


Młynek Wykonywany przede wszystkim wielkimi mieczami manewr pozwalający zaatakować kilku wrogów jednocześnie.


Paraliżujący cios Silne pchnięcie powodujące chwilowy paraliż u ofiary.


Podwójny atak Finezyjna technika pozwalająca na zadanie dwóch szybkich ciosów w minimalnym odstępie czasowym.


Precyzyjne uderzenie Atak godzący w czuły fragment opancerzenia lub ciała. Na kilka chwil odsłania słaby punkt przeciwnika, przez co ten staje się bardziej podatny na obrażenia.


Zrzucenie z siodła Umiejętnie wykonany cios lub manewr strącający cel z grzbietu wierzchowca.