Awatar użytkownika
TIM

03 lip 2016, 19:45

Statystyki

Trenowanie statystyk jest dość proste - przy każdym gainie umiejętności postać ma szansę na gain statystyki, a minimalny odstęp czasu między gainami statystyk wynosi 30 minut. Czyli, jeśli przy trenowaniu Blacksmithy dostaliśmy gain Siły, następny gain jakiejkolwiek statystyki będzie możliwy po 30 minutach (z gainami umiejętności).

Każda umiejętność ma przypisane 2 statystki, które można rozwijać przy używaniu danej umiejętności: główną i poboczną. Przy każdym gainie umiejętności postać ma szansę na gain statystyki - szansa na gain jest równa poziomowi umiejętności postaci minus 10%. Przy udanej szansie na gain statystyki, to, czy postać otrzyma główna statystykę czy poboczną jest liczone osobno - szansa wynosi 75% dla głównej statystyki, 25% dla pobocznej. Jeśli któraś ze statystyk ma zablokowany gain w Statusie postaci (np. główna), druga statystyka (np. poboczna) jest jedyną jaka może zostać podniesiona daną umiejętnością.

Przykład:
Trenujemy Blacksmithy na poziomie 39.9%. Przy gainie Blacksmithy (czyli teraz mamy 40% skilla) mamy 30% szansy, że otrzymamy gain Stata. Zakładając, że nam się nie udało, dopiero przy kolejnym gainie Blacksmithy mamy szansę na gain stata - tym razem 30.1%. Tym razem udało nam się dostać punkt statystyki - Blacksmithy ma przypisaną Siłę jako główną statystykę i Zręczność jako poboczną - gra losuje którą statystykę podnieść, z 75% szansy na Siłę (jako główna statystyka) i 25% szansy na Zręczność (poboczna). Jeśli zablokowaliśmy przyrost Siły w Statusie postaci, dostaniemy gain Zręczności (i na odwrót).

UWAGA: Darmowe umiejętności (te, które nie wliczają się do SkillCapa, np. Focus i najwyższa umiejętność rzemieślnicza) nie podnoszą statystyk!

Tabele można znaleźć na dole strony.

Umiejętności

Na TC działa system Anty-Macro podobny do tego, który do niedawna był na oficjalnym serwerze Ultimy (OSI).
System dzieli całą mapę na sektory 5x5 kratek albo bierze pod uwagę cel, na którym postać używa umiejętności. W każdym z tych sektorów lub na jednym celu można zdobyć 3 gainy umiejętności w ciągu 5 minut. Jeśli 5 minut minęło od pierwszego z trzech gainów, czas liczony jest od czasu drugiego gaina, itd. Żeby umożliwić kolejne gainy trzeba poczekać 5 minut, ruszyć się o 5 kratek w dowolną stronę albo zmienić cel (zależnie od umiejętności). Większość umiejętności używa tej części systemu Anty-Macro, wyjątkiem są umiejętności rzemieślnicze - te są oparte wyłącznie na trudności/szansie na wykonanie przedmiotu.

Gainy wszystkich umiejętności zależą od 3 czynników:
- poziomu danej umiejętności - im więcej tym trudniej o gain.
- szansie na powodzenie - jeśli zbyt łatwo lub zbyt trudno, postać nie będzie miała szansy na gain.
- sumie wszystkich umiejętności podzielonej przez SkillCap - im bliżej 1 (np. 690/700) tym trudniej o gain. Różnica nie jest wielka więc nie trzeba się zbytnio przejmować, ale generalnie nie warto zapychać postaci niepotrzebnymi umiejętnościami.

Jest też kilka umiejętności, które nie używają żadnej części systemu Anty-Macro jeśli są umiejętnościami pasywnymi - jeśli rosną przy wykonywaniu niektórych czynności:
- Taktyka ma szansę na pasywny gain gdy walczymy.
- Evaluating Intelligence - pasywne przy rzucaniu czarów z Magery.
- Anatomia - pasywne przy leczeniu bandażami.
- Arms Lore - pasywne przy tworzeniu przedmiotów (umiejętności rzemieślnicze).
- Lumberjacking - pasywne przy walczeniu siekierami.
- Animal Lore - pasywne przy oswajaniu zwierząt i leczeniu zwierząt bandażami.

System dzieli umiejętności na 3 podstawowe grupy i ich kombinacje (gwiazdki w tablicy niżej odpowiadają dodatkowym grupom):

1) Gainy zależne od celu,
2) Gainy zależne od trudności,
3) Gainy zależne od pozycji.

1) Umiejętności, których gainy są zależne od celu wymagają zmiany celu dla najlepszego trenowania, np. trenując Arms Lore na jednym przedmiocie gainy będą dużo wolniejsze niż, np. losowo na 10 przedmiotach.
- wszystkie umiejętności, które po użyciu wymagają wybrania celu należą do tej grupy.
- Animal Taming, Provocation i Discordance należą zarówno do tej grupy jak i grupy 2.

2) Umiejętności, których gainy są zależne od trudności wymagają odpowiedniej szansy na powodzenie dla najlepszego trenowania.
- wszystkie umiejętności rzemieślnicze należą do tej kategorii, a trudność to szansa wykonania przedmiotu. Często można znaleźć informacje, że warto wybrać przedmioty z szansą ok. 75% na wykonanie.
- wszystkie umiejętności bojowe należą do tej kategorii. Im bieglejsza jest postać w walce tym lepiej walczyć z trudniejszymi przeciwnikami dla najszybszych gainów. Wyjątkami są Taktyka i Parowanie - Taktykę można zdobyć pasywnie w czasie walki, Parowanie w czasie udanego sparowania ciosu.
- Animal Taming, Provocation i Discordance też należą do tej grupy - trudność jest liczona zależnie od statystyk i umiejętności potwora, na którym używamy tych umiejętności.

3) Umiejętności, których gainy są zależne od pozycji wymagają by postać się ruszała. Właściwie wszystkie umiejętności, poza umiejętnościami rzemieślniczymi i tymi wymagającymi zmian celu, nalezą do tej grupy.

UWAGA: Dodatkowo, każda umiejętność (lub czynność przynależna do tej umiejętności, jak, np. kucie przedmiotu przynależne do Kowalstwa) ma szansę na udane wykonanie. Postać nie ma szansy na gain umiejętności jeśli szansa na wykonanie danej czynności jest większa lub równa 100% (za łatwa) albo mniejsza lub równa 0% (za trudna). Czyli, nie da się trenować Anatomii aktywnie (używając jej na celu) od 100% umiejętności bo szansa na udane użycie Anatomii wynosi już 100%. Podobnie, nie da się trenować Kowalstwa na przedmiocie, na który szansę wykonania mamy 100% lub 0%. Dotyczy to wszystkich umiejętności a warunki utrudniające użycie danych umiejętności są różne - warto poszukać opisów umiejętności, które chcemy trenować, na forum albo, np. na uoguide.com.


Tabela umiejętności (gwiazdki w tablicy odpowiadają dodatkowym grupom, np. gain zależy od celu i trudności, albo od pozycji i trudności):
* Gain zależy od celu** Gain zależy od trudności*** Gain zależy od pozycji postaci
- Anatomy
- Animal Lore **
- Arms Lore
- Begging
- Discordance **
- Evaluating Intelligence
- Forensic Evaluation
- Herding **
- Item Identification
- Lockpicking **
- Poisoning **
- Provocation **
- Remove Trap **
- Snooping
- Stealing **
- Taste Identification
- Veterinary **
- wszystkie umiejętności bojowe ***
- Alchemy
- Blacksmithing
- Bowcrafting/Fletching
- Carpentry
- Cartography
- Detect Hidden (używane na ziemi)
- Inscription
- Imbuing
- Tailoring
- Tinkering
- Animal Lore *
- Discordance *
- Healing ***
- Herding *
- Hiding ***
- Lockpicking *
- Magery ***
- Meditation ***
- Peacemaking (używane na innych istotach)
- Poisoning *
- Provocation *
- Remove Trap *
- Stealing *
- Stealth ***
- Spellweaving ***
- Mysticism ***
- Veterinary *
- wszystkie umiejętności bojowe **
- Camping
- Detect Hidden (używane na sobie)
- Fishing
- Healing **
- Hiding **
- Magery **
- Magic Resist
- Musicanship
- Spirit Speak
- Parrying
- Peacemaking (używane na sobie)
- Tracking
- Lumberjacking
- Mining
- Meditation **
- Stealth **
- Spellweaving **
- Mysticism **


Tabela statystyk:
Umiejętność
Główna statystyka
Poboczna statystyka
AlchemyInteligencjaZręczność
AnatomyInteligencjaSiła
Animal LoreInteligencjaSiła
Item IdentificationInteligencjaZręczność
Arms LoreInteligencjaSiła
ParryingZręcznośćSiła
BeggingZręcznośćInteligencja
BlacksmithySiłaZręczność
Bowcraft/FletchingZręcznośćSiła
PeacemakingInteligencjaZręczność
CampingZręcznośćInteligencja
CarpentrySiłaZręczność
CartographyInteligencjaZręczność
CookingInteligencjaZręczność
Detecting HiddenInteligencjaZręczność
DiscordanceZręcznośćInteligencja
Evaluating IntelligenceInteligencjaSiła
HealingInteligencjaZręczność
FishingZręcznośćSiła
Forensic EvaluationNie podnosi statystykNie podnosi statystyk
HerdingInteligencjaZręczność
HidingZręcznośćInteligencja
ProvocationInteligencjaZręczność
InscriptionInteligencjaZręczność
LockpickingZręcznośćInteligencja
MageryInteligencjaSiła
Resisting SpellsSiłaZręczność
TacticsSiłaZręczność
SnoopingZręcznośćInteligencja
MusicianshipZręcznośćInteligencja
PoisoningInteligencjaZręczność
ArcheryZręcznośćSiła
Spirit SpeakInteligencjaSiła
StealingZręcznośćInteligencja
TailoringZręcznośćInteligencja
Animal TamingSiłaInteligencja
Taste IdentificationNie podnosi statystykNie podnosi statystyk
TinkeringZręcznośćInteligencja
TrackingInteligencjaZręczność
VeterinaryInteligencjaZręczność
SwordsmanshipSiłaZręczność
Mace FightingSiłaZręczność
FencingZręcznośćSiła
WrestlingSiłaZręczność
LumberjackingSiłaZręczność
MiningSiłaZręczność
MeditationInteligencjaSiła
StealthZręcznośćInteligencja
Remove TrapZręcznośćInteligencja
NecromancyInteligencjaSiła
FocusNie podnosi statystykNie podnosi statystyk
ChivalrySiłaInteligencja
BushidoSiłaInteligencja
NinjitsuZręcznośćInteligencja
SpellweavingInteligencjaSiła
MysticismSiłaInteligencja
ImbuingInteligencjaSiła
ThrowingZręcznośćSiła
  • Kto jest online