Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

25 mar 2017, 03:44

Statystyki

Statystyki są głównymi atrybutami każdej postaci. Dzielą się na:

Siła - determinuje maksymalny poziom żywotności naszej postaci, siłę jej uderzeń w walce oraz maksymalny udźwig.
Zręczność - wpływa na maksymalny poziom wigoru, co przekłada się na szybkość zadawanych ciosów
Inteligencja - wyznacza maksymalny poziom energii potrzebnej do rzucania zaklęć lub wykonywania ataków specjalnych

Maksymalny poziom wyćwiczenia każdej ze statystyk wynosi 125, natomiast suma wszystkich nie może przekroczyć ilości 225. Możliwe jest jednak przekroczenie maksymalnego poziomu za pomocą czasowych bonusów, np. mikstur wzmacniających, zaklęć lub przedmiotów podnoszących statystyki.

Aby podnieść poziom statystyk, postać musi ćwiczyć używając odpowiednich umiejętności. Dla przykładu, ścinanie drzew rozwinie poziom siły, ukrywanie podniesie naszą zręczność, a trening medytacji polepszy inteligencję naszej postaci.

statystyki.jpg
statystyki.jpg (51.57 KiB) Przejrzano 945 razy

Aby zablokować przyrost danej statystyki (jeśli np. uważamy, iż osiągnęliśmy już odpowiedni poziom zręczności i wolimy rozwijać siłę lub inteligencję) wystarczy kliknąć na strzałkę po lewej stronie okna "Status" i wybrać opcję kłódki. Jeżeli natomiast chcemy pozbyć się nieco punktów siły, aby rozwinąć zręczność lub inteligencję, klikamy na strzałkę i wybieramy wskaźnik wskazujący do dołu. Spowoduje to, iż każdy przyrost punktu zręczności lub inteligencji nastąpi kosztem siły, która automatycznie się zmniejszy.
Strzałki skierowane w górę oznaczają aktywny przyrost.


Umiejętności


Umiejętności definiują sprawność naszej postaci podczas wykonywania różnych czynności. Tym lepiej nasza postać będzie sprawować się w walce, im bardziej rozwiniemy jej umiejętność Walki Mieczami, Taktyki czy Anatomii.
W ten sam sposób, będziemy w stanie efektywniej poruszać się w cieniu, jeśli wystarczająco dobrze wyćwiczymy umiejętność Ukrywania oraz Zakradania.

Maksymalny poziom każdej umiejętności wynosi 100%. Poziom ten można podnieść do 120% za pomocą specjalnych tajników, które zdobyć można wykonując zlecenia specjalne. Możliwe jest także znalezienie tajników w skrzyniach z kosztownościami strzeżonych przez silne potwory lub zorganizowanych bandytów.

Suma wszystkich statystyk nie może przekroczyć 700%. Dodatkowo, każda postać ma możliwość rozwinięcia jednej umiejętności rzemieślniczej lub wydobywczej (kowalstwo, stolarstwo, górnictwo, etc) poza limitem.
Istnieją także umiejętności, które ćwiczyć można całkowicie poza limitem - lista w tabelce niżej.

umiejetnosci.jpg
umiejetnosci.jpg (58.75 KiB) Przejrzano 945 razy

Aby zablokować lub obniżyć poziom danej umiejętności, używamy strzałek na liście w zakładce "Skills", w ten sam sposób, co w przypadku statystyk.

SkillCap i 'darmowe' umiejętności


Umiejętności nie wliczające się w skillcap:
- Forensics Evaluation,
- Taste Identification,
- Camping

Lista umiejętności rzemieślniczych, z których najwyższa nie wlicza się do SkillCapa:
- Alchemy,
- ArmsLore,
- Blacksmith,
- Carpentry,
- Cartography,
- Cooking,
- Fishing,
- Fletching,
- Imbuing,
- ItemID,
- Mining,
- Tailoring,
- Tinkering,
Lumberjacking i Inscription nadal wliczają się w skillcapa bo dają bonus do obrażeń z siekier i czarów.

Suma umiejętności w oknie Skilli nadal wyświetla sumę wszystkich umiejętności, realną sumę umiejętności (nie wliczającą darmowych umiejętności) można zobaczyć w Karcie Postaci - komenda .kp.
Umiejętności nie wliczające się do skillcapa i najwyższa umiejętność z listy rzemieślniczych nie będą blokowały też gainów jeśli suma pozostałych umiejętności jest mniejsza niż Skill Cap.
To znaczy: mając, np. 100% Fencing, 100% Tactics, 100% Anatomy, 100% Healing, 100% Parrying, 100% Magic Resist, 50% Poisoning, 100% Camping, 100% Taste Identification, 90% Blacksmithy i 40% Carpentry okno umiejętności pokaże 980.0 sumy wszystkich umiejętności, ale Camping i Taste Identification nie wliczają się w SkillCapa. Postać ma 2 umiejętności z listy rzemieślniczych, ale Blacksmithy jest wyższa więc też nie wlicza się do SkillCapa. 980.0% - 290% = 690.0% ze SkillCapem 700%, więc postać ma jeszcze wolne 10% do trenowania umiejętności. Jeśli wytrenuje, np. Poisoning do 60% i osiągnie SkillCap nie będzie mogła już trenować umiejętności bez obniżenia innych, ale nadal będzie mogła trenować, np. Forensics Evaluation (bo nie wlicza się do skillcapa) i Blacksmithy (bo to nadal najwyższa umiejętność z listy rzemieślniczych).

Jeśli postać ma więcej niż jedną umiejętność z listy rzemieślniczych i wszystkie tak samo wysoko rozwinięte, np. Blacksmithy i Carpentry na 90% to tylko "jedno 90%" nie wlicza się do SkillCapa, np. postać z 100% Fencing, 100% Tactics, 100% Anatomy, 100% Healing, 100% Parrying, 100% Magic Resist, 90% Blacksmithy i 90% Carpentry ma 690% / 700% SkillCapa zajęte, bo jedna z umiejętności z listy rzemieślniczych nie wlicza się do SkillCapa

----------
  • Kto jest online