Awatar użytkownika
TIM

22 wrz 2017, 23:16

Usprawnienia w Menu Craftów

craft_menu.png
craft_menu.png (203.3 KiB) Przejrzano 89 razy
Menu umiejętności rzemieślniczych przeszło małą przeróbkę. Efekt - jest na czym oko zawiesić. Dosłownie.

Do tej pory menu umiejętności rzemieślniczych świeciły raczej pustkami - nawet ze 100% skilla, ale bez odpowiednich składników dosłownie nie było w co kliknąć. Z ilością przedmiotów, potencjalnych dodatkowych składników i ich kombinacji nie było też za bardzo wiadomo jakie składniki są do czego potrzebne, bo najpierw trzeba było mieć składniki żeby wpis w menu w ogóle się pojawił. Co miało być eksperymentowaniem często kończyło się ALT+TABem na uostratics albo uoguide - i to właśnie się zmienia.

Od teraz wpisy w menu umiejętności rzemieślniczych będą pojawiały się razem z rozwijaną umiejętnością - każdy przedmiot, na jaki postać ma wystarczającą ilość umiejętności pojawi się w menu, ale przedmioty, na które postać nie ma wszystkich składników (albo nie ma dodatkowych umiejętności) nie będą miały przycisku do stworzenia przedmiotu po lewej stronie od nazwy.
Menu powinny być teraz o wiele bardziej przejrzyste, z widoczną ilością przedmiotów rosnącą razem z umiejętnościami postaci. No i w końcu można podejrzeć co wreszcie do czego jest potrzebne, nawet jeśli nie taszczymy po kieszeniach wszystkich dupereli świata.

---
Awatar użytkownika
TIM

02 wrz 2017, 01:47

Zmechanizowane jesienne porządki !

I do konkretów, bo czekaliśmy na te wieści długo! Sporo zmian w mechanice i wszystkie musiały wejść mniej więcej razem. Z poprzednimi poprawkami w systemie darmowych skilli kika osób pewnie zauważyło gump wyświetlający się przy logowaniu jeśli postać miała więcej umiejętności niż SkillCap (nie wliczając darmowych) i konieczność obniżenia umiejętności tak, by mieściły się w SkillCapie - to właśnie przygotowania do przywracania Healinga.

Co, jak i dlaczego? Ano:

COMBAT:
    - przywrócony combat heal i usunięty pasyw z Healing skracający omdlenie - brak combat heala to coś, co cechowało TC - walka w PvP miała być "czysta", dynamiczna, przede wszystkim taktyczna. Miało być też klimatyczniej - miało nie być wciskania bandaży między płyty zbroi, wszystko machając w tym czasie bronią, tarczą i pijąc mikstury... Niestety skończyło się na trudnej grze wojownikami i przesadnie łatwej magami - coś, co w świecie gdzie magia nie ma być powszechna bardzo razi w klimat.
    PvM miało być trudne i promować współpracę - mniej więcej wyszło... ale jednak skończyło się na dwóch znajomych wciskających bandaże między płyty zbroi, a umiejętnościach typu Bushido i Chivalry totalnie zastępujących Healing.
    Wszystkie postacie z umiejętnościami bojowymi, Parrying, Ninjutsu, Bushido, Chivalry, Healing, umiejętnościami magii, Tactics, Poisoning albo Magic Resist większymi od 25% otrzymają "Kamień Umiejętności: Leczenie". Postać z takim kamieniem zostanie ukryta i zafreezowana przy logowaniu i będzie miała możliwość nauczenia się Healing.

    - znowu można strzelać łukami/kuszami z odległości nieświeżego oddechu - nie trzeba stać już min. 2 kratki dalej od wroga. Tutaj kolejna zmiana bliżej mechaniki OSI, szczególnie combatu. Speciale z łuków/kusz powinny być też bardziej przydatne, np. Serpent Arrow.

    - bronie będą psuły się wolniej - boost do Crafting i potrzeba naprawy nie powinna jednocześnie uprzykrzać grę PvM - naprawa to bardzo ważna część rzemieślnictwa UO, ale rzemieślnicy zarabiają jednak z kieszeni innych, a te kieszenie najczęściej wypełnione są złotem z potworów. Tutaj zmiana powinna być bardzo odczuwalna, szansa na utratę wytrzymałości broni zmniejszona o 1/3.

    - zbroje, biżuteria i tarcze będą psuły się trochę szybciej - w oryginalnej mechanice każdy element zbroi miał 25% szansy na utratę wytrzymałości kiedy postać została trafiona, ale później było kolejne losowanie z szansą 50% czy ma spaść 0 czy 1 wytrzymałości. W efekcie zbroja miała tylko 12.5% szansy na utratę wytrzymałości w walce, a dzieląc taką szansę na wszystkie elementy zbroje były praktycznie niezniszczalne. Teraz zbroje powinny psuć się w trochę bardziej sensownym tempie.
CRAFTING:
    - nie można naprawiać nieulepszonych magików - to jedna z najważniejszych zmian wbrew pozorom - już nie będzie można nosić magicznych przedmiotów prosto z ciała potwora i naprawiać najtańszymi surowcami. Jedna ze zmian, która powinna przywrócić piękno ulepszania magicznych przedmiotów - dobieranie odpowiednich surowców i to nasłuchiwanie, czy rzemieślnikowi udało się ulepszyć przedmiot, czy jednak przedmiot się rozleciał ;)

    - zmiana wzoru szansy na utratę MaxDura przy naprawie - oryginalnie szansa, że maksymalna wytrzymałość itemu spadnie przy naprawie przez wprawionego rzemieślnika częściej daje brak jakiegokolwiek spadku MaxDura a umiejętność rzemieślnika nie gra aż tak wielkiej roli.
    Z bazowego wzoru:
    "40% + [1% na każdy punkt dura do naprawy] - [craft]/10"
    został zmieniony na:
    "90% + [1% na każdy punkt dura do naprawy] - [craft]/10*2"
    Bazowa szansa jest dość wysoka ale umiejętność rzemieślnicza zmniejsza ją dwukrotnie - ogromny bonus dla graczy, którzy zainwestowali w PowerScrolle do umiejętności rzemieślniczych. Nadal maksymalna wytrzymałość będzie spadała dość często, ale będzie hazardowy smaczek - spadnie MaxDur, czy jednak czasami nie spadnie ;)
IMBUING:
    - można nasycić tylko wcześniej ulepszone przez craftera magiczne przedmioty - to jest najważniejsza zmiana aktualnego systemu craftów jako całości. Na OSI Imbuing został wprowadzony kiedy gracze mieli już bardzo dobry sprzęt poskładany w dużej mierze z nie-randomowych artefaktów. Ilość crafterów i ilość magicznych narzędzi runicznych sprawiła, że Imbuing był bardzo fajną alternatywą dla ciągle tych samych artefaktów (których nie dało się naprawiać) lecących z ciągle tych samych potworów. Na TC, crafter bez runicznych narzędzi nie miał jak konkurować z podstawowymi itemami nasyconymi przez Imbuera - w oryginalnej formie Imbuing jest po prostu za mocny w porównaniu do tego, co można zdobyć z losowego lootu i bez narzędzi runicznych młodego serwera. Crafterzy zostali zupełnie ominięci, bo nie tylko nie trzeba było naprawiać zbroi zbyt często (o ile w ogóle), to nawet byle jaki item nasycony z Imbuing był lepszy niż magiczne przedmioty, które rzemieślnicy mogli ulepszać innymi rudami. Nawet loot PvM nie miał jak konkurować z podstawowymi itemami + bonusami z Imbuing. To właśnie chcieliśmy zmienić - teraz pierwszym przystankiem przed imbuerem jest właśnie crafter, żeby ulepszyć magika, później Imbuer może się takim magikiem dalej bawić - teraz Imbuing to nie konkurencja dla lootu z PvM i rzemieślników, ale rozszerzenie całego systemu PvM i craftów.

    - każde kolejne nasycenie na tym samym itemie podnosi ilość spadającego MaxDura przy naprawie o 1 - to jest kolejna z najważniejszych zmian w rzemieślnictwie - wcześniej przedmioty z Imbuing miały same plusy w porównaniu do nienasyconych magików z PvM i itemów z craftów. W połączeniu z praktycznie niezniszczalnymi elementami zbroi nasycanie było najsensowniejszą opcją na posiadanie dobrych przedmiotów, bez żadnych konsekwencji - to też chcieliśmy zmienić. Teraz podstawa to właśnie magiczny loot z PvM. Proszki do zwiększania wytrzymałości też zyskają na wartości, szczególnie dla najlepszych nasyconych magików.

---
Awatar użytkownika
klajdek

24 sie 2017, 19:30


UWAGA


Z przykrością pragnę poinformować, iż grypa paskudna zmogła moje ciało, z tegoż powodu zmuszony jestem przenieść planowaną na dzisiaj ekspedycję na dzień 28, tegoż miesiąca, kiedy dzwon zabije po raz 20. Wszystkich zainteresowanych proszę zatem o stawienie się na rynku wedle daty powyżej podanej. Z racji niedogodności, pragnę poinformować, iż podstawa wypłaty zostaje podbita o 500 orenów.

Z poważaniem
Wilhelm Hemmelfart, Profesor Alchemii Akademii Oxenfurckiej



Quest z dzisiejszego wieczora zostaje przeniesiony na poniedziałek, 28 sierpnia, i wystartuje około 20:00. Więcej informacji w grze- na tablicach ogłoszeniowych! Zapraszamy!

-----------
Awatar użytkownika
klajdek

23 sie 2017, 07:51

WIELKA AUKCJA


Szarogrodzka Filia Domu Aukcyjnego Borsodych pragnie zaprosić na pierwszą, a zarazem publiczną aukcje, a także, uroczyste i oficjalne rozpoczęcie działalności Domu Aukcyjnego. Znajdą u nas niewątpliwie swoje miejsce amatorzy rarytasów, kolekcjonerzy dzieł sztuki, jak i koneserzy wszelkich osobliwości oraz unikatowych wyrobów! Na najbliższej otwartej aukcji, znajdą szanowni państwo między innymi białe kruki z kolekcji znanego podróżnika oraz pisarza Marco Knopfa, płótno pejzażowe słynnego van Huyensa, jak również zapierające dech w piersiach dzieło spod ręki kovirskiego arcymistrza jubilerstwa - Jacoba Amschela Mayera.

Owo wielkie wydarzenie, odbędzie się dnia 23 tego miesiąca, kiedy dzwon wybije godzinę 20! Za zgodą miłościwie nam panującego, w owym wydarzeniu mogą brać udział nieludzie! Zatem zapraszamy każdego obywatela Szarogrodu do wzięcia udziału w tym wielkim wydarzeniu! Szanownych gości uprasza się o przybycie w adekwatnym ubiorze. Ilość miejsc ograniczona!

Obrazek

-----------
Awatar użytkownika
Moon Elf

05 sie 2017, 18:04

NA UBITEJ ZIEMI



Ogłasza się wszem i wobec, iż dnia szóstego bieżącego tygodnia odbędzie się honorowy pojedynek na ubitej ziemi, w którym udział wezmie - sławny wykładowca oxenfurcki, a także kuzyn samego Cyrusa Engelkinda - Profesor Wilhelm Angus Hemmelfart. Jego przeciwnikiem będzie zaś nie mniej sławny, Tristan von Kertz z Lan Exeter - trubadur oraz poeta, słynny od dalekiej i zimnej północy, aż po samo gorące poludnie.

Cni mężowie, staną naprzeciw sobie o godzinie 21, wedle astralnej rachuby czasu. Miejscem ich boju będzie dziedziniec miejski. Pojedynkować się będą za pomocą specjalnie zaprojektowanych przez Szarogrodzką Lige Handlową kusz oraz amunicji, by zagwarantować bezpieczeństwo zebranym, a także sobie.

Wszystkich zainteresowanych, uprasza się o przybycie chwilę przed czasem, albowiem ilość miejsc obserwujących będzie ograniczona. Bezpieczeństwo nad owym wydarzeniem sprawować będzie znany i szanowany dziesiętnik Szarogrodzki Wojciech - dowódca osławionej Brygady Karnej. Honorowy patronat owego przedsięwzięcia obejmuje miasto Szarogród w osobie horodniczego Zbigniewa Rojsa, gospoda Nowa Wyzima, a także, Szarogrodzka Liga Handlowa w osobie szanownego mości Igasina Kiertza.
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

02 sie 2017, 22:14

PETENCI


Władze miasta Szarogród ogłosiły, iż co tydzień, w każdy czwartek w godzinach wieczornych, Edmond z Białego Mostu przyjmować będzie petentów na zamku La Valette'ów. Cotygodniowe audiencje są skutkiem niepewnych czasów w obliczu otwartego konfliktu ze starogajskim wrogiem. Każdy może przybyć na zamek, by przedstawić władcy grodu swe troski, poprosić o pomoc lub zasięgnąć rady.

Rozpoczęcie audiencji ogłoszone zostanie przez obwoływaczy, tuż przed ich rozpoczęciem.

----------
Awatar użytkownika
Moon Elf

01 sie 2017, 16:07

150159636356565.jpg
150159636356565.jpg (109.11 KiB) Przejrzano 3281 razy


- No, jak wyjdę i komu jebnę, co t... - komu i za co chciał jebnąć podpity krasnolud, nikt się w tej chwili nie dowiedział. Opancerzone łapsko wyrżnęło go w mordę, pozwalając kilku zębom uciec na wolność. Kopniak w kostkę i kolejny prosty w skroń wywołały senność u brodacza, który postanowił spocząć, tam gdzie stał. Nie przeszkadzało już mu walenie topora, które rozłupywało deski, które zaś składały się na drzwi, zawodzącego i błagającego o pomoc dżentelmena. Ktoś zapiszczał zbierając zaraz kilka szybkich, mało koleżeńskich kuksańców w witalne punkty.
Po kilku minutach, tupot buciorów, niezbyt głośne jęki i zawodzenie ucichły. Tylko rozklekotane drzwi otwierały się i zamykały targane leniwymi podmuchami wiatru.

----------
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

24 lip 2017, 23:02

Władca Tedd Inis

Starogaje.jpg
Starogaje.jpg (102.32 KiB) Przejrzano 3749 razy

W Szarogrodzie zjawili się posłowie ze Starogajów. Wizyta była niemalże niezapowiedziana, niewielki oddział Starogajczyków zatrzymał się na Złotych Polach, zaś trójkę delegatów przywitał dziesiętnik Wojciech oraz rycerz zakonu, Bohdan Pavlov. Delegatom przewodził Delwyn Merhoven, oficer pod komendą rycerza ze Starogajów, Dravso Varnhagena.

Starogajczycy przedstawili gospodarzom obecną sytuację w swej osadzie, opowiadając jak Arnot Ildran, pan osady, zapadł w śpiączkę wskutek ciężkiej i dość tajemniczej choroby. Z uwagi na tę przypadłość, władanie nad osadą przejął nikt inny, jak właśnie Dravso Varnhagen, nilfgaardzki szlachcic, zwierzchnik starogajskich sił zbrojnych, bliski przyjaciel Arnota Ildrana.

Delegaci ze Starogajów oskarżyli Szarogrodzian o bezpodstawną egzekucję Gawriela ze Złotego Miasta, który był czarodziejem i osobą niezwykle ważną dla osady. Dziesiętnikowi przedstawiono także śmiałą decyzję w sprawie sytuacji politycznej na wyspie. Wedle Starogajczyków, Dravso Varnhagen, jako ostatni możny Nilfgaardu na Tedd Inis, posiada pełne prawa do nazywania siebie panem wyspy.
Idąc tym tropem, delegaci zażądali od Szarogrodzian oddania miasta pod banderę rodu Varnhagen, a także wypędzenia Zakonu Białej Róży z Tedd Inis. W razie odmowy, Delwyn Merhoven zagroził wypowiedzeniem Szarogrodowi otwartej wojny.

Dziesiętnik Wojciech oraz rycerz Bohdan Pavlov mają przedstawić roszczenia swoim zwierzchnikom.

Tuż po opuszczeniu Szarogrodu przez delegatów, na południu wyspy zauważono liczne statki z Nilfgaardu, pod banderą fortu Sarda, siedziby rodu Varnhagenów.


----------
Awatar użytkownika
TIM

19 lip 2017, 22:33

A jaka jest Twoja .historia ?

historia.jpg
historia.jpg (134.21 KiB) Przejrzano 4102 razy
Dzisiaj dodana została nowa komenda - długo wyczekiwana ".historia"! Można opisać GMom historię naszej postaci, charakterystykę i przede wszystkim cele fabularne, które pomogą GMom nakreślić kierunek personalnych eventów i jak osadzić dane postacie w eventach globalnych!

----------
Awatar użytkownika
TIM

13 lip 2017, 23:48

Zwoje Mocy 110 - przystawki!

focus.jpg
focus.jpg (41.56 KiB) Przejrzano 4562 razy
Od teraz, przy zabiciu Cesarskiej Mantikory, Ducha Nilfgaardczyka i Królowej Kikimor jest szansa na otrzymanie Zwojów Mocy 110!
Szansa, że Zwój Mocy pojawi się w ciele zabitego potwora wynosi po 10% dla Cesarskiej Mantikory i Ducha Nilfgaardczyka i 5% dla Królowej Kikimor.

Udanych łowów!

----------
Awatar użytkownika
klajdek

05 lip 2017, 21:07

To nie była łatwa decyzja.

Obrazek

To nie była łatwa decyzja.
Dravso wspierając łokcie o sękaty, wyblakły zużyciem blat stołu pochylił się nad bałaganem piętrzących się od kilku dni dokumentów. Wpierw w Starogaje uderzyła wieść o wisielczej śmierci lokalnego czarodzieja- Gawriela ze Złotego Miasta, któremu zarzucono spiskowanie wraz z grupą czarodziejów z Szarogrodu. Pojmanego magika osądzono i powieszono ku uciesze gawiedzi zebranej na miejskim rynku. Osąd przeprowadzono bez poinformowania władz starogajskich- celowe działanie mające na celu pogłębienie konfliktu? Element zawiłej intrygi? Nie mniej, Gawriela zabrakło w najmniej odpowiednim momencie...
Dziś bowiem do warowni przygnała czym sił w nogach żona Arnotta- Ewelina. Zapłakana, widocznie zmęczona
i przerażona łamanym głosem poinformowała o gwałtownej chorobie, w którą popadł jej mąż. Sprowadzeni do kasztelu znachorzy i medycy załamywali ręce, nie mogąc nic poradzić na przypadek, który otulił Ildrana głębokim snem, z którego nie sposób go wybudzić. Śpiączkę poprzedzało ponoć ogólne osłabienie i otępienie, którym przecież Arnott nigdy się nie cechował. Starogaje zostały niemalże osierocone...
Pani Ildran nie była w stanie zająć się sprawami miasta, a to potrzebowało teraz bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej, silnego przewodnictwa. To nie była łatwa decyzja...
Zerwanie warunków wcześniejszej konwencji z Szarogrodem i szczelniejsze zamknięcie granic stało się priorytetem. Wzmożone patrole i gęściej obsadzone punkty graniczne- pierwsze rozkazy, które padły z ust Varnhagena nie zdziwiły zatem nikogo, tako samo jak przejęcie przez Dravso pełnej władzy. Silną, rycerską ręką- którą niewątpliwie odział dodatkowo w płytowy pancerz- uderzył w odkryty dopiero co obóz Zbójcerzy. Atak furii i determinacji miał niebawem zalać wszystkich potencjalnych wrogów i nieprzyjaciół, a także tych, którzy odwrócili się od Starogajów plecami.

----------
Awatar użytkownika
klajdek

27 cze 2017, 22:07

Już w ten weekend przewidujemy wprowadzenie świeżej dawki fabularnej, którą uzupełni update ukończonych prac na mapie związanych z rozbudową miasta Szarogród. Lokacja została zdecydowanie poszerzona oraz urozmaicona szeregiem smaczków, które każdemu winny przypaść do gustu ;)
Wszelkie opisy do końca tygodnia pojawią się na stronie. Wyczekujcie nowinek!

Obrazek
Awatar użytkownika
TIM

16 cze 2017, 23:03

Belleteyn

Obrazek

Grupka szczebiocących dziewcząt i kilku młodzieńców z Podgrodzia wybrała się na łąkę, by zrywać kwiaty i splatać wianki przed zbliżającym się świętem Belleteyn
- Nie bierz konwalii – Dobrawa zwróciła uwagę młodszej siostrze, Lubomirze – Zbyt szybko więdną.
- Jakich kwiatów powinnam narwać? – zapytała Lubomira. – Ładne są te białe storczyki. W zeszłym roku widziałam, że nosiły je kapłanki.
- Ich łodygi są chyba za sztywne, by je splatać - Dobrawa wzięła od siostry bukiecik. - Nie, nie potrafię ich spleść. Z pewnością panny ze świątyni mają jakieś swoje sposoby, ale ja ich nie znam. Spróbujmy ze stokrotkami.
- Są pospolite jak chwasty - poskarżyła się Lubomira.

Obrazek


- Co dzieje się podczas święta? – spytała sześcioletnia Iole.
- To bardzo stare święto. Rozpala się świąteczne ogniska i pędzi bydło pomiędzy pochodniami, a arcykapłanka Melitele przyzywa Boginię, by pobłogosławiła pola. Puszczamy wianki na wodę i tańczymy wokół Drzewka Belleteyn - odparła Dobrawa.
- A przy ogniskach spotykają się zakochani - powiedział kowalowy Gniewosz spoglądając na Lubomirę z uczuciem - I przyrzeczone sobie pary obwieszczają swoje zaręczyny.
Zaczerwieniła się i zapytała szybko:
- Czy mam ci upleść wianek, Gniewoszu?
- Proszę bardzo- zgodził się.
- Co jeszcze dzieje się przy ogniskach? – wtrąciła mała Iole.
- Cóż – szepnęła Lubomira z wahaniem, wbijając wzrok w ziemię - Tej nocy, gdy płoną ogniska Wszechmatki, zakochane pary trzymając się za ręce skaczą przez nie, w ten sposób składają Jej cześć i proszą ją o dzieci. A potem idą razem do lasu…
- No, dość już o tym, kwiaty zebrane, więc możemy wracać – przerwała pospiesznie Dobrawa, kryjąc uśmiech – Wiele jeszcze pracy, trzeba ustroić Drzewko Belleteyn, zebrać drwa na ogniska... Pospieszcie się, proszę.

-------------


Zapraszamy na obchody święta Belleteyn, które odbędą się w sobotę 17 czerwca o 20:30. Obchody rozpoczną się przy kaplicy na Podgrodziu.

(artykuł i event z inicjatywy graczki)
Awatar użytkownika
TIM

09 cze 2017, 23:20

Zwoje Mocy 105 i darmowy Camping!

Dzisiaj dwie dość znaczne zmiany w mechanice - w świecie Wiedźmina rozpalanie ognisk wydaje się podstawą - czy to jadło, czarownica, czy potrawka z elfa, każdy powinien móc prędzej czy później nauczyć się wprawnie używać krzesiwa i hubki. No i ma taką okazję - Camping jest od teraz darmową umiejętnością - nie wlicza się w SkillCapa!

I druga - w menu Karty Postaci (.kp albo .pd) zawitała nowa strona - "Zwoje Mocy". Od teraz za PDki można podnieść SkillCap niektórych umiejętności i tym samym umożliwić trenowanie tych umiejętności do 105%!
Jest w czym wybierać! Zgodnie z http://www.uoguide.com/Power_Scrolls SkillCap do 105 można podnieść dla:
Anatomy
Animal Lore
Animal Taming
Archery
Blacksmithy
Bushido
Chivalry
Discordance
Evaluating Intelligence
Fencing
Fishing
Focus
Healing
Imbuing
Mace Fighting
Magery
Meditation
Musicianship
Mysticism
Necromancy
Ninjitsu
Parrying
Peacemaking
Provocation
Resisting Spells
Spellweaving
Spirit Speak
Stealing
Stealth
Swordsmanship
Tactics
Tailoring
Throwing
Veterinary
Wrestling

Kox must go on!

---
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

05 cze 2017, 17:29

Białe Ciernie


Roku trwającego, piątego czerwca, na wody Tedd Iniss zawitała ogromna galera wojenna pod banderą Zakonu Białej Róży. Niedługo po tym, niewielka szalupa ze sternikiem oraz dwójką pasażerów dobiła leniwie do jednego z szarogrodzkich doków.

wizytaZakonu1.jpg
wizytaZakonu1.jpg (177.88 KiB) Przejrzano 7499 razy

Komtur Oktawian Sonnenberg oraz podwładny mu rycerz zakonny Geralt z Ellander - bo tak nazywali się owi dostojnicy zakonni, którzy wyszli na ląd - ogłosili zgromadzonym, iż Wielki Mistrz rad wielce przyjąć był zaproszenie Edmonda z Białego Mostu, i tym samym pragnie na nie odpowiedzieć. Po uroczystym przyjęciu rycerzy zakonnych przez suzerena Szarogrodu, cała delegacja przeniosła się do miejskich ogrodów, gdzie w asyście straży oraz Brygady Karnej prowadzone były intensywne pertraktacje z braćmi zakonnymi w poselstwie.

Strony okazały się zgodne co do wzajemnie wystosowanych postulatów. Edmond z Białego Mostu chciał, aby Zakon Białej Róży wspomógł miasto Szarogród w walce z rosnącymi coraz bardziej w siłę raubritterami Gussfarda Czarnego, poczynającymi sobie coraz śmielej i zapuszczającymi się coraz bliżej miasta. Pomoc ma polegać również na czynnej obronie ziem i granic szarogrodzkich, zwłaszcza przeciw potencjalnym zakusom Arnota Ildrana i Dravso Varnhagena ze Starogajów. Wielki Mistrz zakonu okazał również zrozumienie i przychylność co do prośby dość znacznego finansowego wsparcia miasta. Okazało się bowiem, iż po rozwiązaniu Cechu Mahakamskiego, skarbiec miasta poważnie ucierpiał.

wizytaZakonu2.jpg
wizytaZakonu2.jpg (160.69 KiB) Przejrzano 7499 razy

Zakon Białej Róży, zażądał w zamian radykalnego zaostrzenia prawa szarogrodzkiego w stosunku do wszelkiej maści odmieńców i mutantów, w skład których wchodzą: nieludzie, guślarze, czarodzieje, wiedźmini oraz wszelacy inni heretycy - szczególnie ci parający się magią oraz czaroznawstwem. Kolejnym postulatem było dostosowanie i zaostrzenie polityki mieszkaniowej dotyczącej nieludzi oraz jej sumienne realizowanie w trybie natychmiastowym.

Zakon obejmuje tym samym pełną jurysdykcję w zakresie zwalczania wszelkich niegodziwości natury magicznej. Rycerze zakonni przysięgają w zamian służyć Edmondowi oraz miastu Szarogród, strzec jego ludu oraz mieszkańców przed wszelkim złem i wynaturzeniem - tako słowem, jako i mieczem. Od tej pory bracia zakonni będą również pilnowali okolicznych gościńców oraz miejskich ulic w celu utrzymania należytego ładu i porządku.

Wszystkim nieludziom bez jakichkolwiek wyjątków zakazuje się od chwili obecnej zamieszkiwania części miasta innej, aniżeli wyznaczony do tego ściśle teren, zwany gettem. Zabrania im się również przebywania bez wyraźnego oraz szczególnego powodu w godzinach wieczornych w obrębie miejskim innym, niźli getto - pod groźbą kary pieniężnej oraz chłosty. Tym samym Cechowi Mahakamskiemu odbiera się prawa cechowe, zlecenia miejskie i degraduje do rangi prawnej stowarzyszenia na czas nieokreślony.

Ogłasza się takoż, iż w nadchodzących dniach, cały oddział zakonny wraz ze swoją świtą zostanie zakwaterowany na dworze Edmonda z Białego Mostu i tam wypełniać będzie również swoją służbę, ku chwale Bogom.

----------
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

04 cze 2017, 18:52

Komendy dla zwierząt i stworzeń przywołanych


Jakakolwiek zmiana w pliku speech.mul prowadzi do zablokowania komend dla zwierząt i przywołańców. Po spolszczeniu komend takich jak "withdraw *" czy "balance" u bankiera, komendy rozkazów dla zwierzaków po prostu się blokują i nie działają w ogóle. Dlatego właśnie nie działały u nas.

Z tego powodu, w ramach chwilowego rozwiązania, umieszczamy tutaj czysty plik speech.mul
Jeśli ktoś chce, może go wgrać do swego folderu z grą - będzie mógł tym sposobem wydawać rozkazy swoim zwierzakom, jednak również do bankiera będzie musiał zwracać się po angielsku, aby wyciągnąć pieniądze z konta. (withdraw [kwota])

Informujemy również, iż skrypter jest w trakcie wgrywania aktualizacji ServUO, być może wraz z nią uda nam się naprawić potrzebne spolszczenia.

Plik można pobrać stąd: https://drive.google.com/open?id=0B7W6x ... Xk5ZEdaYU0

Komendy dla zwierząt należy wpisywać po angielsku, pełna lista znajduje się tutaj:
https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/ ... ownership/

Pozdrawiam.
--
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

30 maja 2017, 19:26

Odwet


Po ostatnim ataku na wieś Podgrodzie, setnik Tallerand wydał rozkazy dotyczące zabezpieczenia wschodniej części granic Szarogrodu. Zbójcerze z Czarnej Korony rozbili obóz w gęstych lasach nieopodal Elfiej Puszczy, który służył im jako baza wypadowa. Tam bandyci organizowali się w pomniejsze grupy, by napadać na przygraniczne tereny Grodu. Pod dowództwem dziesiętnika Wojciecha, grupa szarogrodzka ruszyła w gęstwiny, by zaskoczyć wroga na jego własnym terytorium.

Odwet1.jpg
Odwet1.jpg (116.38 KiB) Przejrzano 8088 razy

Deszcz ciskał niemiłosiernie, las okazał się być ogromnym labiryntem. Na swej drodze grupa natrafiła na niejedną niespodziankę. Po wejściu do lasu zostali zauważeni przez zwiadowców z Czarnej Korony, którym udało się zapędzić Szarogrodzian w pułapkę, prosto do królowej roju endriag. Grupa poradziła sobie z zasadzką po długiej walce.

odwet2.jpg
odwet2.jpg (101.06 KiB) Przejrzano 8088 razy

Podczas dalszej podróży, labirynt nie raz okazał się być zwodniczy, grupie kilkakrotnie ciężko było zgodzić się co do kierunku wyprawy.

odwet3.jpg
odwet3.jpg (108.85 KiB) Przejrzano 8088 razy

W końcu jednak drużyna dotarła na miejsce, gdzie czekali na nich przygotowani zbójcerze. Rozpętała się zaciekła bitwa, w której poległo kilku zbrojnych. W walce zabito dowódcę obozu, Maehra Ritza, jednak większość zbójcerzy zdołała uciec z pola walki. Zdziwieniem dla Szarogrodzian była także obecność elfich bojowników, którzy wspierali Czarną Koronę.

Po skutecznym rozbiciu obozu, grupę szarogrodzką najechali czający się w dziczy kondotierzy, znani lokalnym władzom z uwagi na swoje awanturnicze obycie. Najemnicy okazali się stanąć po stronie zbójcerzy z Czarnej Korony i zaatakowali Szarogrodzian odpoczywających po ledwo skończonej bitwie. Kondotierzy rozbili szarogrodzkie szyki i wrócili do gęstwin. Szarogrodzianie zebrali pozostałe siły i wrócili do miasta, koniec końców zwycięsko, bowiem cel misji został osiągnięty. Obóz zbójcerzy udało się rozproszyć, zabezpieczając tym samym wschodnią granicę.

Władze Szarogrodu liczą na szybki powrót wieśniaków do Podgrodzia, które również ma zostać zabezpieczone. Wzmocniono również wschodni garnizon graniczny.


----------
Awatar użytkownika
TIM

27 maja 2017, 23:00

bob.jpg
bob.jpg (148.21 KiB) Przejrzano 8469 razy
Od teraz, tak jak kowalstwo pieca i kowadła, każda umiejętność rzemieślnicza wymaga odpowiedniego miejsca pracy!

Szczegóły odnośnie wymaganych przedmiotów można znaleźć w poradniku "Rzemiosło" - viewtopic.php?f=48&t=162

---
Awatar użytkownika
TIM

24 maja 2017, 11:37

banita.jpg
banita.jpg (169.64 KiB) Przejrzano 8879 razy
Do systemu żelaznych listów dodany został system banicji. Z pozdrowieniami dla zapominalskich ;)

---
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

21 maja 2017, 11:21

Karmazynowe Lilie


Arnott Ildran, pan w Starogajach, siedział w półmroku swej willi w całkowitym milczeniu od długich godzin. Na sąsiedniej kanapie Gawriel ze Złotego miasta popijał tylko wino ze srebrnego kielicha, zaś wokół nich po salonie niespokojnie krążył Dravso Varnhagen.
Na drewnianym stoliku w samym środku pomieszczenia spoczywała niedługa, wychudzona gałązka. Gałązka, którą zerwano dzisiaj przy najbliższej stacji drwali należącej do Starogajczyków. Patyk był wysuszony, pokryty ciemnozielonym osadem, który wydzielał bardzo nieprzyjemny i niemalże nienaturalny odór. Tuż obok patyka leżała rozwinięta mapa wyspy.
Zaraza leśna sięgnęła zatem miejsca głównej wycinki drzew, a z tego przecież utrzymywała się osada. Czarodziej, dowódca wojska i pan Starogajów obradowali nad sprawą od zeszłego wieczora.

Czarodziej Gawriel poskubał palcami swą idealnie wygładzoną brodę i pochylił się nad blatem stolika, celując paznokciem w przedstawiony na mapie biało-czerwony punkt leżący gdzieś na daleki zachód od osady. Dziedzic rzucił czarodziejowi krótkie spojrzenie i w milczeniu przytaknął. Głową natomiast nieznacznie pokręcił rycerz Varnhagen. Ten od samego początku był najbardziej sceptyczny, bowiem to na jego barki spadnie odpowiedzialność ochrony osadników w razie kłopotów. A Dravso Varnhagen przeczucie miał bardzo złe, zbliżające się kłopoty czuł w kościach. Jednak z drugiej strony, co mogło być gorszego od rozprzestrzeniającej się zarazy, z którą nijak da się walczyć? Wściekłego żołdaka z mieczem i tarczą przynajmniej będzie widział. Żołdak ugodzony ostrzem będzie przecież krwawił i krzyczał.

Narada zakończyła się o świcie, wtedy właśnie Varnhagen udał się do swego dworku, by w końcu odpocząć. Zanim jednak skierował się do swoich kwater, nakazał posłać po Riordana Sześciopalcego i jego drużynę.

O poranku karawana była już załadowana prowiantem oraz narzędziami, zaś robotnicy mimo obaw czekali cierpliwie na przybycie wojskowych.


Bez nazwy-1.jpg
Bez nazwy-1.jpg (179.47 KiB) Przejrzano 9198 razy

----------


Planowana data i godzina rozpoczęcia eventu globalnego: dziś, niedziela 21.05.2017, 17:00
Awatar użytkownika
Moon Elf

21 maja 2017, 01:40

Co kroczy między drzewami nocą?

6825cb724818158c523d1c3a5d950afe.jpg
6825cb724818158c523d1c3a5d950afe.jpg (37.72 KiB) Przejrzano 9271 razy


Czy każdy kolejny dzień przynosi nam ukojenie? Nie. Jutro to nadzieja, a nie obietnica. Nie jeden się o tym przekonał na własnej skórze. Wyspa nigdy nie była bezpieczna, nikt nie miał złudzeń. Ostatnimi dniami jednak stało się coś o wiele gorszego. Coś czego nikt nie potrafi ubrać do końca w słowa. Trochę plotek, o wiele za dużo bajdurzenia, mnóstwo strachu. Co takiego żyje między drzewami, że powoduje strach i zmieszanie niejednego wieśniaka i mieszkańca?

- Za dużo tej pieprzonej magii! Pałętają się te kurwie magiki wszędzie, to się coś zalęgło w chędożonych krzaczorach! - wiele takich słów można usłyszeć przechadzając się między domostwami. Harde słowa padają zza murów miast, poza nimi, słychać tylko biadolenie i modły.
Noce stają się zimniejsze, wiatr targa gałęziami drzew, a te kładą się w pokłonach przed czymś co kroczy nocami.



// PS. Witam wszystkich. Mam nadzieje, że nikt nie będzie żałować mojego przyjęcia do ekipy TC. Z dniem dzisiejszym (21-05 niedziela) rozpocznę wprowadzający event. Zapraszam wszystkich, niezależnie od miejsca rozgrywek. Życzę miłej zabawy.
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

21 maja 2017, 00:25

Do ekipy dołącza Moon Elf.
Zajmować się będzie animowaniem świata oraz prowadzeniem eventów/questów. Chętnie również pomoże graczom w rozwiązywaniu problemów technicznych.

Gratulujemy i życzymy owocnej pracy!

----------
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

18 maja 2017, 23:55

SYSTEM WYNAJMOWANIA DOMÓW

Obrazek

Wspomniany i wyczekiwany system został dziś aktywowany. Gracze mogą wynająć każde dostępne na mapie lokum i wedle własnej woli je dekorować.
Aby dokładnie zapoznać się z działaniem najmu, wejść można w poradnik, który rozpisany został na stronie.

W niedalekiej przyszłości należy z pewnością spodziewać się lekkich usprawnień tego systemu, nowych opcji lub udoskonalenia obecnych.

----------
Awatar użytkownika
vilkolak
Lokalizacja: Łódź

23 kwie 2017, 19:38

Drodzy gracze,

Wczorajszej nocy, około godziny 02:30 wystąpił niespodziewany down serwera. Sam down był krótki, bowiem był to tylko restart serwerów naszego dostawcy łącza. Rutynowa sprawa, która zdarza się raz na kilka tygodni.
Powstał jednak spory i przykry problem, bowiem serwer wyłożył się dokładnie w momencie, w którym wykonywany był automatyczny zapis świata. Taki przypadek "zepsuł" wykonywany zapis, przez co automatyczne postawienie serwera nie było możliwe. W takich przypadkach korzystamy z kopii zapasowych wcześniejszych zapisów. Niestety z powodu tak rzadkiego, technicznego problemu, na który nie byliśmy przygotowani, kopia zapasowa tych zapisów została nadpisana przez zepsute pliki.

W efekcie, zmuszeni jesteśmy Was poinformować, iż wszystkie konta graczy oraz GM zostały usunięte, gdyż cały plik zawierający informacje o kontach przepadł. Administracja walczy z tym problemem od samego rana, jednak po długich godzinach prób doszliśmy do wniosku, iż jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji jest po prostu stworzenie kont na nowo.
Utworzone na nowo konta są puste, zatem postaci muszą zostać utworzone od nowa.
Wraz z kontami, przepadły również dorobki materialne, zdobyte statystyki oraz umiejętności. Jedyna dobra wiadomość jest taka, iż nie przepadły spawny potworów, NPCe oraz zmiany na mapie.

Z przeprosinami i przykrością zatem informujemy, iż przez wyżej opisany błąd techniczny zostaliśmy zmuszeni do zrobienia WIPE serwera, zatem wszyscy gracze będą musieli pozakładać swe postaci od nowa.

Dla wielu - a na pewno dla nas jako ekipy - jest to wielki cios. Taki tok wydarzeń jest zupełnie nieplanowany i bardzo bolesny. Ta edycja Tajemnic Cintry fukncjonuje od trzech tygodni, na samym początku mieliśmy kilka poważnych niedociągnięć, które udało się opanować, a zmiany usprawniające rozgrywkę wchodzą na bieżąco. Wielu graczy zdążyło już poświęcić bardzo wiele godzin na rozwijanie swoich postaci, dlatego tym trudniej jest nam informować o tym, iż Wasz progres został utracony.

Od godziny 19:00 wszystkie konta założone do tej pory są tworzone na nowo, każda osoba posiadająca konto będzie mogła zalogować się na nie w momencie ogłoszenia UPa, który nastąpi najpóźniej za godzinę lub dwie. Hasła do Waszych kont są takie same, jakie otrzymaliście w zwrotnym emailu podania.
W razie, gdyby ktoś miał problem z zalogowaniem się, prosimy zgłaszać się do Klajdek na naszym kanale Discord lub na forum, za pomocą wiadomości prywatnej - aczkolwiek problemów być nie powinno.

W związku z tym, iż naraziliśmy graczy na stratę czasu, w momencie dzisiejszego UPa gainy umiejętności zostaną delikatnie przyspieszone. Nie możemy jednak rekompensować Was dodatkowymi orenami czy punktami doświadczenia, ponieważ nie posiadamy danych odnośnie osiągnięć każdego z kont (gdyż wtedy bylibyśmy w stanie odtworzyć wszystkie utracone konta) i takie rekompensaty musiałyby być robione "na oko". Każda osoba, która przy zakładaniu konta otrzymała informację o nadaniu PD za podanie, otrzyma je jednak ponownie.

Raz jeszcze bardzo przepraszamy, mamy nadzieję, że nie zniechęci to Was do dalszej gdy na TC.

Pozdrawiam serdecznie,
vilkolak.

--
Awatar użytkownika
klajdek

12 kwie 2017, 07:45

Aktualizacja regulaminu.
Dodano nowy punkt, dla jasności, o biernym makro.

  • Kto jest online