Zakradanie

Opis
Zakradanie jest rozszerzeniem umiejętności Ukrywanie. Pozwala na poruszanie się w sposób niewidoczny i bezszelestny dla otoczenia. Aby opanować zdolność zakradania nasza postać musi być dostatecznie wprawiona w ukrywaniu się (50% um.). Dystans jaki może pokonać zakradająca się postać zależny jest od poziomu umiejętności, do maksymalnie 11 kroków. Niektóre czynności, jak np. picie mikstur czy bieganie wyrzucą postać z ukrycia. Poruszanie się w cieniu jest łatwiejsze, jeśli postać jest lekko ubrana oraz nie jest zbytnio przeciążona ilością przedmiotów w ekwipunku. Zakradanie się w najcięższych metalowych zbrojach jest niemożliwe nawet w przypadku posiadania bardzo wysokiego poziomu umiejętności.

Stosowanie
Aby wejść w tryb bezszelestnego poruszania się nasza postać musi znajdować się w ukryciu przez kilka sekund, a następnie kliknąć niebieski kryształ znajdujący się przy wpisie Zakradanie w oknie zdolności lub nacisnąć przypisany do niego klawisz.

Trening
Podstawowe szkolenie w zakradaniu odpłatnie zaoferują nam myśliwi lub wszelkiej maści złodziejaszki. Aby samodzielnie doskonalić umiejętność musimy jak najczęściej wykonywać próby zakradania. Najlepiej robić to na uboczu, poza zasięgiem innych postaci. Aby rozwijać umiejętność na wysokich poziomach, nasza postać musi ćwiczyć stopniowo odziewając się w co raz cięższe elementy odzienia.
Fabuła
Umiejętność zakradania przydatna jest m.in. w trakcie polowania, aby nie płoszyć zwierzyny, podczas śledzenia i podsłuchiwania innych postaci, a nawet jako alternatywa ucieczki z niebezpiecznej sytuacji. Podczas rozgrywki fabularnej Mistrzowie Gry mogą wspomóc postać z wysokim poziomem umiejętności zakradania w odpowiedni sposób, wysłać wskazówki lub umożliwić przejście przez mało dostępny obszar.
Umiejętności komplementarne
  • Skradanie;
Porady
  • Każde 10% daje 1 krok do wykonania (maksymalnie można wykonać 11 kroków posiadając 110% skradania);
  • Do używania skradania wymagane jest posiadanie minimum 50% ukrywania;
  • Do poziomu 80% każdy noszony materiał, czy to zbroja czy ubranie zwiększa szanse niepowodzenia. Posiadając 80% możemy skradać się bez fiasku w ubraniach oraz szansa na powodzenie z elementów skórzanych maleje o połowę. Od 100% możemy nosić najcięższe skórzane zbroje bez strachu. Od 110% szansa niepowodzenie za elementy kolcze maleje o połowę (tak – nadal może nam się nie udać zakradanie).
  • Elementy zbroi które mamy na sobie podczas treningu dobieramy tak, aby liczba udanych prób użycia umiejętności wynosiła około 7/10;
  • Skradanie jest brane pod uwagę przy obliczaniu obrażeń (zamiast taktyki) w przypadku ciosu specjalnego „atak z ukrycia”. Taki cios można wykonać tylko z użyciem krótkich ostrzy (tylko fechtunek!);