Skupienie

„Czarodziej był szybki i zwinny jak demon. Zmylił Geralta skrętem tułowia i markowanym uderzeniem od lewej, walnął go z dołu w żebra. Nim wiedźmin odzyskał równowagę i oddech, dostał w bark tak mocno, że aż przyklęknął. Odskokiem ocalił czaszkę od ciosu z góry, ale nie uniknął odwrotnego pchnięcia z dołu, nad biodro. Zachwiał się i uderzył plecami w ścianę. Miał jeszcze na tyle przytomności umysłu, by paść na posadzkę. W samą porę, bo żelazny drąg otarł się o jego włosy i walnął w mur, aż iskry poszły.”

 

Skupienie przez wielu jest uważane za umiejętność podobną do medytacji magów, bojowa medytacją. Umiejętność ta zwiększa odnowę punktów energii oraz wigoru naszej postaci. Jest to nieodłączny przyjaciel każdego wojownika, ponieważ szybkość z jaką ten wyprowadza ciosy jest determinowana jego pulą wytrzymałości (wigoru), więc zmęczony uderza coraz wolniej, a umiejętność skupienia pozwala mu szybciej ją zregenerować. Należy również pamiętać ze energia jest również nieodłącznym elementem nie tylko postaci parających się magią, ale również wojowników i wszelakiego rodzaju postaci walczących bronią białą, jako iż do użycia specjalnych ciosów wymagana jest właśnie energia. Umiejętność ta uaktywnia się raz na dziesięć sekund.

Co każde 10 punktów umiejętności skupienia, regeneruje 1 punkt wigoru co 10 sekund.
Co każde 20 punktów umiejętności skupienia, regeneruje 1 punkt energii co 10 sekund.

Należy pamiętać, że umiejętność skupienia ma działanie pasywne i aktywuje się sama. Rośnie, gdy nasza postać męczy się w sposób znaczny bądź zużywa dużą ilość puli energii.