Informacje ogólne

Lokacje grywalne
Lokacjami, w których nasza postać może zacząć rozgrywkę są miasto Szarogród oraz garnizon wojskowy Starogaje. Tylko Nilfgaardczycy rozpoczynają rozgrywkę w Starogajach, zaś pozostałe rasy trafiają do Szarogrodu.
Możliwe jest ulokowanie naszej postaci w dowolnym mieście drogą fabularną. Gra nie zabrania np. Nordlingom przejścia na stronę wroga.
———-
Interakcja z bohaterami niezależnymi

Interakcję z bankierami, sprzedawcami czy innymi bohaterami niezależnymi rozpoczynamy poprzez jednorazowe kliknięcie lewym przyciskiem myszy na daną postać. Kliknięcie rozwinie menu możliwych do wykonania akcji.

———-

System dnia i nocy

Niektórzy bohaterowie niezależni, tacy jak kupcy czy mieszczanie mogą „znikać” z pola widzenia graczy w porach nocnych. Inni natomiast mogą pojawiać się tylko w nocy (pijaczki, złodzieje).
Nocą również wiele niebezpiecznych potworów wychodzi na żer, pojawiając się w okolicach często uczęszczanych miejsc. Samotni, nieprzygotowani i nieuzbrojeni gracze powinni zastanowić się dwa razy, nim opuszczą mury miasta późnym wieczorem.
Doba w grze trwa dokładnie dwie godziny czasu realnego.

———-

Zioła i składniki

Ingrediencje potrzebne do stosowania magii lub alchemii dostępne są na całym świecie. Znaleźć je można w lasach, u podnóży gór, na bagnach, cmentarzyskach.
Zioła może zbierać każdy, wystarczy do tego sztylet. Po odnalezieniu krzaczka z ziołami lub pajęczych sieci, dwukrotnie klikamy na sztylet i wskazujemy na krzak. Z muszli nad wodą możemy uzyskiwać czarne perły, wyławiając je za pomocą wędki.

Składniki do uprawiania trudnych dziedzin, takich jak Okultyzm czy Nasycanie pozyskiwane są zazwyczaj z ciał zabitych potworów.
———–
Opis wyglądu postaci

Opis wyglądu naszej postaci możemy uzupełnić kilkając na ikonę lewego zwoju w paperdollu. W przeznaczonym do tego polu można wprowadzić około tysiąca znaków.

———–
System śmierci

Gdy zdrowie naszej postaci spadnie do 0, ta utraci przytomność. Stan nieprzytomności trwa do 12 minut. W tym czasie, nasze ciało leży bezwładnie w miejscu, w którym padliśmy, więc każdy je widzi i może je ograbić lub przenieść.
Osoby wyszkolone w uzdrawianiu potrafią cucić nieprzytomnych za pomocą bandaży. Ocucić nieprzytomnego mogą także doświadczeni czarownicy.