Specjalizacja: Fechmistrz (Bushido)

„Bonhart zwijał się i skakał jak fryga, otoczony migotem i świstem klingi. Szczury cofały się przed nim, doskakując, tnąc i odskakując, wściekle, zajadle, bezlitośnie. I bezskutecznie. Bonhart parował, uderzał, parował, uderzał, atakował, bez przerwy atakował, nie dawał wytchnienia, narzucał tempo. A Szczury się cofały. I umierały.”

 

Fechmistrzostwo jest specjalizacją polegającą na dążeniu do bezbłędnego i wybornego sposobu posługiwania się bronią białą. Wirtuozi tej sztuki stosują zarówno oręża tnącego, kłującego, jak i obuchowego.
Fechmistrzowie są przystosowani do walki w każdej sytuacji. Władają zestawem dokładnie opanowanych zdolności agresywnych i obronnych, których odpowiednie wykorzystanie pozwala na zaskakujące i szybkie pokonanie nawet najtrudniejszych przeciwników.

Mechanika
Fechmistrzowie otrzymują wiele zdolności pasywnych zależnych od poziomu wyszkolenia.
Parowanie Fechmistrzowie biegli w umiejętności Parowanie potrafią skutecznie blokować ciosy bronią, aczkolwiek ich zdolność do blokowania tarczą zostaje znacznie zmniejszona.
Ulepszony Młynek Fechmistrzostwo oferuje premię do talentu Młynek. Wykonany przez fechmistrza Młynek zadaje znacznie większe obrażenia, niż zwykle.
Perfekcja Poziom 50% umiejętności Fechmistrzostwa pozwala na aktywowanie procesu Perfekcji. Aby rozpocząć proces, należy przystąpić do honorowego pojedynku z wrogiem. Wtedy każdy trafiony cios nada fechmistrzowi premię do zadawanych obrażeń.
Talenty Bojowe Fechmistrz może zredukować wymagane koszta energii potrzebnej do korzystania z talentów bojowych, jeśli suma jego umiejętności (z Fechmistrzostwem włącznie) wyniesie więcej, niż 200%.

 

Zdolności
fechm1.jpg

Do korzystania ze zdolności potrzebne są Tajniki Fechmistrza. Te można nabyć za niemały pieniądz od odpowiedniego sprzedawcy. Do użycia zdolności potrzeba odpowiedniego poziomu umiejętności oraz energii.

Zdolność
Opis
Koszt
Umiejętność
Trans Fechmistrz koncentruje się na zadaniu zabójczego ciosu swemu wrogowi. Jeżeli cios powali przeciwnika, Fechmistrz otrzyma premię do szybkości ataku. Jeśli jednak przeciwnik przetrwa uderzenie, Fechmistrz otrzyma znaczącą karę do odporności. 0 25%
Instynkt Przetrwania Z każdym sparowanym ciosem Fechmistrz odzyskuje nieco wigoru. Ponadto, aktywowanie tej zdolności zapewnia regenerację zdrowia przez 4 sekundy. Otrzymanie obrażeń niweluje regenerację. 10 25%
Odskok Podnosi szansę na parowanie ciosów i umożliwia parowanie Direct Damage i ataków z innych źródeł, np. czarów i Dragons Breath. Może być użyte tylko raz na 20 sekund. Szansa na blok jest zależna od ilości Specjalizacji: Fechmistrz, Anatomii i Taktyki. Czas trwania Odskoku też zależy od tych umiejętności. 10 60%
Riposta Zdolność pozwala na wyprowadzenie natychmiastowego kontrataku przy udanym sparowaniu ciosu. 5 40%
Luka Atak z premią aż 50% do trafienia przeciwnika. 5 50%
Zimna Krew Zdolność Zimnej Krwi pozwala na zaatakowanie dwóch wrogów jednocześnie. Jeśli pierwszy z nich zostanie powalony, Fechmistrz otrzymuje premię do zadawanych obrażeń. 10 70%