Mapa Tedd Inis

 

Szarogród – stolica królestwa Tedd Inis, na którego czele stoi król Edmond. Główna siedziba Nordlingów na wyspie. Miasto Szarogród podzielone jest na siedem dzielnic: 

  • Podmurze: obejmuje obszar od obu bram miasta aż do biegnącego wzdłuż kanału. Na Podmurzu znajdują się pomniejsze sklepy, gospoda, stajnia oraz kilka domostw.
  • Dzielnica Handlowa: niewielki obszar znajdujący się zaraz za mostem dzielącym Podmurze od reszty miasta. W handlówce znajdują się głównie warsztaty, większe zakłady przemysłowe oraz nieliczne domostwa.
  • Wichury: uboga dzielnica znajdująca się w południowo-zachodniej części miasta, którą zamieszkują najubożsi Nordlingowie oraz nieliczni nieludzie. Obejmuje dość spory obszar, a swą nazwę zawdzięcza stojącej tam niegdyś kaplicy temerskiego boga wiatru, Vejopatisa.
  • Getto: obszar de facto leżący poza murami miasta, na południe od Wichur. Zamieszkiwany jest wyłącznie przez nieludzi, głównie elfów. Jest to najbiedniejsza strefa Szarogrodu.
  • Dzielnica portowa: obejmuje doki i liczne magazyny ciągnące się aż do marynarskiej gospody. W tej części miasta znajdują się także prywatny bank, zamtuz oraz kilka warsztatów i straganów.
  • Plac Czarownic: dzielnica często nazywana po prostu centrum lub śródmieściem. Swoją nazwę zawdzięcza egzekucjom poprzez palenie na stosach, które wykonywano dwie dekady temu na czarodziejach, guślarzach oraz przedstawicielach religii cechujących się idolatrią.
    W tej centralnej dzielnicy znajdują się m.in. bank, biblioteka, rynek, ogrody, więzienie, biuro horodniczego czy dom aukcyjny.
  • Zamek La Valette: wzniesiony przez barona Henryka La Valette, jest obecnie siedzibą króla Edmonda i szarogrodzkiej szlachty. W obrębie zamku znajdują się koszary i liczne domy szlacheckie.

Podgrodzie – rozległa wieś ciągnąca się od fosy Szarogrodu aż po brzegi Złotych Pól. Podgrodzie jest obecnie głównym dostawcą żywności Nordlingów. Dzieli się na dwie części: górną, przylegającą do miasta oraz dolną, oddaloną od Szarogrodu za niewielkim wzniesieniem.

Złote Pola – znajdują się tam liczne pola uprawne, młyn, redańska ambasada oraz Złota Ścieżka, czyli szlak prowadzący do Rozdroża, Lasu Ostrych Kłów i Doliny Dzikich Stawów. 

Zbójecki Las – teren od dawna okupowany przez bandytów. Znajdujący się tam fort był niegdyś siedzibą Hesta, osławionego cintryjskiego bandyty.

Dolina Dzikich Stawów – obszerne skupienie stawów pomiędzy Złotymi Polami a Lasem Ostrych Kłów. Dzikie Stawy należały niegdyś do zamożnej cintryjskiej rodziny, a w samym środku doliny wciąż znajdują się ruiny ich dawnych włości. 

Las Ostrych Kłów – obszar, który przez kilkadziesiąt lat należał do Zakonu Białej Róży. Zakon zarządzał tym bogatym w drewno i kopalnie terenem ze swej siedziby w twierdzy Zahnfort. W wyniku pasma niepowodzeń bractwo utraciło ziemię, zaś twierdza została zniszczona przez Nilfgaardczyków.
Powszechnie wiadomo, iż król Edmond obiecał zwrócić ziemię Zakonowi, który planuje odbudowę siedziby Zahnfort. 

Palec Roegnera – plaża oraz teren leśny, w pobliżu którego ongiś wylądował cintryjski król Roegner. Obecnie służy głównie piratom oraz przemytnikom jako kanał przerzutowy.

Rękaw – piękny gaj lężący na południowo-zachodnim skraju wyspy. Niekiedy mówi się, iż jest to obszar uświęcony przez drudiów. Znajduje się tam jezioro Loc Derwydd oraz Czarna Wieża należąca kiedyś do cintryjskiego czarodzieja, o którym niewiele wiadomo. 

Rzeka Gaspa – nurt ciągnący się od Zbójeckiego Lasu aż po południowy brzeg Tedd Inis. Przy rozdrożu dzieli się na dwa kanały: Białą i Czarną Gaspę. Rzeka swe miano zawdzięcza znanemu w Szarogrodzie rycerzowi, Gaspardowi de Pussaint.

Ponura Knieja – ogromny las otoczony dwiema rzekami: Gaspą oraz Widłami. Knieje nazwano „Ponurą”, bowiem znajdują się tam liczne masowe mogiły nilfgaardzkich zdrajców, dezerterów i dywersantów, zabijanych przez Cesarstwo w latach 1257 – 1264.

Czarna Mewa – początkowo mała przystań służąca pierwszym Nilfgaardczykom na Tedd Inis jako baza wypadowa, z czasem jednak rozbudowana do rozmiarów niewielkiego miasta. Obecnie jest w ruinach, bowiem miasto zostało doszczętnie zniszczone przez partyzantów Gussfarda Czarnego. 

Jesienny Las – bogaty w zdrowe drzewa obszar leżący pomiędzy Starogajami a Czarną Mewą.

Starogaje – nilfgaardzki garnizon wojskowy (Hen Caedd). Zbudowany przez lyrijczyków, którzy jednak w roku 1285 zostali obaleni przez cesarskich. Obecnie Starogaje sią siedzibą Nilfgaardu na wyspie.

Podgaje – niewielka wieś położona niedaleko garnizonu Hen Caedd.

Las Samobójców – obarczony klątwą las pełny wymarłych drzew. Niegdyś prawdopodobnie był obszarem chronionym przez lokalnych druidów. Nazwa „Lasu Samobójców” przyjęła się po serii niewyjaśnionych samobójstw dokonanych przez powieszenie. 

Okruchy – trzy wysepki służące głównie jako kryjówki dla bandytów lub dezerterów.

Czarcie Pole – mały półwysep dzielący Las Samobójców od Głuchych Rozlewisk.

Głuche Rozlewiska – bagnisty obszar, na którym znajduje się wiele tajemniczych obiektów, m.in. dawna wioska ceglarzy oraz zrujnowana świątynia kultystów Coram Agh Ter.

Wyrwa – leśny obszar na północ od Rozlewisk. 

Las Elfów – ogromny labirynt drzew, niegdyś zamieszkiwały go wolne elfy, obecnie gdzieś na jego terenie znajduje się fort zbójcerzy Gussfarda, Czarna Korona. Prawdopodobnie mało liczne wolne elfy wciąż się tam skrywają. 

Tedd Aedd – niewielka wyspa, na której znajdują się rozległe elfie ruiny. Uczeni nazywają to miejsce oderwanym fragmentem Tedd Inis, stąd też wzięła się nazwa tego obszaru.

Wilcze Doły – rozległy teren wąwozów i dolin, wśród których znajdują się bogate kopalnie. Ciągnie się wzdłuż górskiego pasma Ard Tirth aż do siedziby rodu Volsang.

Kaer Volsang – kasztel należący obecnie do cintryjskiej rodziny Volsangów, którzy po upadku Cintry na rzecz Nilfgaardu przeszli na cesarską stronę. Są silnie sprzymierzeni ze Starogajami w wojnie z królem Edmondem.
Zanim Volsangowie wypędzili z tego miejsca ród Karsingów i wybudowali tu swoją siedzibę, znane ono było jako Zalesie. Karsingowie z Rivii cały czas liczą na odbicie kasztelu z rąk Volsangów.

Caedd Caerme – wysepka, na której znajdują się ruiny starej, elfiej wieży. 

Wedd Coram – konglomeracja trzech niewielkich wysp nieopodal południowych płycizn Tedd Inis. Najciekawszym obiektem znajdującym się na jednej z tych wysp jest owiany tajemnicą niegasnących płomieni spaczony krąg.