Specjalizacja: Ciężkozbrojny (Chivalry)

„Na moście Cahir z miejsca wykazał, że istotnie ma doświadczenie w opanowywaniu paniki wśród wojska.
– Dokąd, psiewiary! Dokąd, skurwysyny! – zaryczał, akcentując każdy ryk ciosem pięści, zwalającym zbiega na dyle mostu. – Stać! Stać, łajdaki pieprzone!
Niektórzy z uciekających – daleko nie wszyscy – zatrzymali się, przerażeni rykiem i błyskami miecza, którym Cahir malowniczo wywijał. Inni usiłowali przemknąć się za jego plecami.
(…)
– Za mną, chłopy! – darł się Cahir, wywijając mieczem. – Za mną, kto w
bogów wierzy! Na bindugę! Bij zabij!”

 

Specjalizacja ta przypisywana jest głównie rycerzom i zaprawionym w boju weteranom. Ciężkozbrojni preferują, rzecz jasna, solidne i ciężkie blachy zapewniające dobrą ochronę przed ciosami wrogów. Na polu bitwy zazwyczaj pełnią rolę dowódców, potrafią bowiem na różne sposoby mobilizować swych kompanów do walki. W bitwach uczestniczą niemal zawsze stając w samym jej sercu, stanowią też nieodłączną część każdej szanującej się armii czy oddziału. Wobec wrogów w bitewnym zgiełku bywają brutalni i bezwzględni. Potrafią doskonale poznać słabe punkty wroga czy wzbudzić w nich strach.

Mechanika
Aby korzystać ze swych umiejętności, Ciężkozbrojni korzystają z punktów adrenaliny, które generować można zabijając potwory bądź bandytów oraz z punktów energii. Koszta każdej ze zdolności można sprawdzić w Dzienniku, który także jest wymagany do ich aktywowania.
Zdolności
Zdolność
Opis
Koszt
Umiejętność
Odwaga
(Close Wounds)
Zaprawiony w boju zbrojny potrafi zmobilizować siebie lub towarzysza do dalszej walki (przywraca nieco pkt zdrowia). 100 0%
Modlitwa
(Remove Curse)
Zbrojny poddaje się medytacji, przez co jest w stanie oczyścić umysł i ciało spod wpływu negatywnych efektów i klątw. 100 5%
Wypalanie
(Cleanse by fire)
Ciężkozbrojny wypala zainfekowane rany, przez co leczy się z trucizny otrzymując tym samym nieco obrażeń od ognia. 100 5%
Zapał
(Consecrate Weapon)
Zbrojny poddany skupieniu potrafi dostrzec słabe punkty wrogów, zadając większe obrażenia. 100 15%
Gniew
(Divine Fury)
Zbrojny, ogarnięty szałem bitewnym, znacznie zwiększa swą efektywność ataku. Ślepo skupiony na ataku, staje się jednak bardziej wrażliwy na ataki. 100 25%
Majestat
(Dispel Evil)
Widząc budzącego respekt zbrojnego, pomniejsze potwory lub bandyci mogą być zmuszone do ucieczki. 100 35%
Koncentracja
(Enemy of One)
Zbrojny koncentruje swą uwagę na słabych punktach danego wroga, przez co zadaje mu znacznie większe obrażenia. Skupiony na konkretnym typie wroga staje się jednak bardziej podatny na ataki przeciwników innego rodzaju. 100 45%
Młyniec
(Holy Light)
Zbrojny, niczym Podbipięta, atakuje wszystkich wrogów w zasięgu 3 kratek. Z taką werwą macha swoim żelastwem, że aż wszystkie obrażenia zadaje od Energii. Wartość bezwzględna Karmy (im więcej od 0 lub im mniej poniżej 0) zwiększa zadawane rany (maksymalnie 24). 100 55%
Poświęcenie
(Noble Sacrifice)
Zbrojny porzuca myśl o walce i stara się pomóc towarzyszom broni. Kosztem własnych sił może ich zmobilizować do boju (przywrócić nieco pkt. zdrowia) lub ocucić nieprzytomnych. 100 65%

Informacje dodatkowe:
Zdolność widniejąca w Dzienniku Ciężkozbrojnego: „Sacred Journey” nie ma żadnego zastosowania.