Starszy Podgrodzia

W mienioną niedziele, 15 kwietnia 1286 roku, mianowano nowego Starszego Podgrodzia!
Zaszczyt ten przypadł mości Lundowi, który kandydaturę przyjął z ramienia Rady Miejskiej Szarogrodu.
Od teraz będzie trzymał pieczę nad pobliską stolicy wsią oraz dbał o jej dobrobyt.
Starszy Lund zajął również lokum po byłej gospodzie na Podgrodziu, która została przystosowana do jego potrzeb. 

Leave a comment

Wielkanoc z jajem!

Kochani!
W związku z nadciągającymi świętami Wielkiejnocy pragniemy życzyć każdemu najładniejszego koszyczka, wesołego zajączka i wyjątkowego jajka!
A jeśli o nich mowa… Na okres wielkanocny nasz niezastąpiony TIM przygotował dla wszystkich postaci właśnie takie niezwykłe jajka! O szczegółach dowiecie się bezpośrednio w grze!
W końcu Wielkanoc to najlepszy czas na spędzenie jej w gronie rodziny, a TC taką małą rodziną jest 😉
Leave a comment

Mechaniczne nadrobiny!

Trochę minęło od ostatniego mechanicznego newsa, sorry wszystkim za skryptową ciszę. Ale! Skrypterski changelog nie spał i są duże wieści:

Nowy host! Środa, 28.03.2018 o 22:00!

Po ostatnich problemach z dyskami u naszego aktualnego dostawcy, w środę 28.03.2018 o 22:00 Tajemnice Cintry przenoszą się na nowy host! Nieograniczony transfer na szybszym łączu, większy dysk SSD, więcej ramu i szybszy procesor – to wszystko zawita pod adresem 195.242.117.125!

Zmiana potrwa ok. 15 minut, od weekendu nowy host jest już skonfigurowany i przetestowany – nikt nie straci postaci, umiejętności czy itemów. Przerzucimy najnowszy save z jednej maszyny na drugą i będzie można kontynuować grę uruchamiając clienta z nowym adresem IP w UOSteam.

Zwierzęta bonded i wskrzeszanie u NPC!

Przy stajennych można znaleźć NPC weterynarzy – można u nich, za odpowiednią opłatą, wskrzeszać zwierzęta ze statusem bonded! TC to niekoniecznie PETA, a w grze czasami się padnie, ale jednak chcieliśmy, żeby śmierć zwierząt była traktowana z klimatyczną powagą, a nie jako mięso armatnie dla tamerów. Wskrzeszenie zwierzaka „bonded” odejmie mu 2.5% każdej umiejętności jeśli wskrzesi go gracz, lub 5% każdej umiejętności jeśli wskrzesi go weterynarz. Kod anty-makro nie działa na oswojone zwierzęta, więc o ile nie padają przesadnie często nie powinno być problemów z trenowaniem zwierząt i odrobieniem utraconych umiejętności.

Patrz jaki mały ognik… OOooooOOOooo…

…czyli poprawiony bardzo ważny bug w czarze „Wither” – teraz spadające na pacnięcie Wispy/Duszki nie będą już zabijały wszystkich wojowników jednym AoE 😉

No i co się tak drzesz, Majster!?

Czyli cooldown z mastery „War Cry” został zmniejszony z 2 godzin do 20 minut, zgodnie z OSI (oficjalnym serwerem UO).

I małe conieco dla crafterów:

Chociaż do naprawy przedmiotów trzeba teraz stać przy stanowiskach pracy, do tej pory kartograf, z wnętrza murów miast, średnio mógł się popisać 😉 Teraz można tworzyć mapy w plenerze!
Maksymalny losowy mnożnik kosztu łapówek u sprzedawców został też zmniejszony o połowę, z max 10 do max 5 – każdy sprzedawca ma własny mnożnik, ale w najdroższych wypadkach koszt łapówek będzie mniejszy nawet o połowę.

Leave a comment

Aukcja w filii Domu Braci Borsody

Filia Domu Aukcyjnego braci Borsody w Szarogrodzie ma zaszczyt zaprosić poddanych królestwa Tedd Inis na kolejną licytację wyjątkowości!
Aukcja, mimo wcześniejszych ustaleń, będzie z rodzaju otwartych. Dla posiadaczy Kart Członkowskich czekają jednak liczne przywileje – w tym wgląd do listy eksponatów.

Licytacja obędzie się 25 marca 1286 roku około godziny 18.
Na aukcji pojawią się niezwykłe przedmioty pochodzące z kontynentu – wśród nich bogata biżuteria, pancerze bohaterów Północy i Południa oraz białe kruki dla kolekcjonerów rzadkich antyków.

Aby wziąć udział w aukcji należy uiścić opłatę w wysokości 10 orenów.

Od uczestników wymaga się kultury osobistej oraz odpowiednio schludnego odzienia.

Posiadaczy Kart Członkowskich uprasza się o wcześniejsze przybycie.

Leave a comment

Połączone siły

– Prawda to? To o czym mówią?

– A prawda! – zawołała pulchna, pomarszczona staruszka, zza straganu pełnego zwiędłych nieco warzyw – Prawda jako żywa! Jechała tędy ledwie wczoraj! Nasze wojskowe ją wiozły a ona czarna cała, we kapturze i płaszczu długim, na karym jak noc ogierku. Od razu widać było, że to nilfgaardzkie jado. Raz dwa przemknęły na zamek. Ale ponoć ich tam wincyj na te rozmowy dotarło, Pani!

– Może chcą złożyć broń? – zapytała mieszczanka w chabrowej sukni podszytej futrem. Zaciskała zmarznięte palce na wiklinowej rączce, plecionego kosza.

– E tam. – skrzywiła się nieładnie przekupka, układając rzepę mniej przegniłą stroną do góry.

– Na moje, to gdyby się ony poddawały to by nasze wojaki nie chodziły takie rozeźlone ino by cały żołd we karczmie albo i burdlu przepuściły w jedno noc. A wyglądają, jakby ich co po rzyciach pokąsało! Mało tego… – stara przechyliła się w jej stronę, strącając kilka jabłek, obfitym, choć nie pamiętającym już czasów swojej jędrności, biustem – Mówio…Że czarne bedo tu tera mieszkać u nas. Bo bedo coś badać. I tknąć ich nie wolno bo król wzbronił. Sam król, dacie wiare?! Zaraza…  – Kobieta pokręciła głową, wyraźnie zażenowana. Przełożyła wiklinowy koszyk z ręki do ręki i spojrzała w stronę bramy prowadzącej do dzielnicy handlowej, przez którą przechodził właśnie niewielki oddział odzianych w niebieskie talbardy, żołnierzy.

 

 

***

 

Klątwa z Lasu Samobójców rozprzestrzeniła się na tereny szarogrodzkie dotykając chorobą las Ostrych Kłów. Władze podejmują specjalne kroki do walki z wyniszczającą i tajemniczą chorobą – godzą się na współpracę ze Starogajami. Część niewielkiej VI Brygady Uderzeniowej można już spotkać na ulicach stolicy Tedd Inis!

Leave a comment

Ostatni List

– Usiądź, Luna. Najlepiej tutaj. – Dziesiętnik Aespar, wskazała jasnowłosej kanapę za kamiennym, ciężkim stołem. Twarz miała nieco bledszą niż zwykle, ściągniętą nienaturalnie w grymasie niepokoju. – Po powrocie z Fortu Fireta, czekały na mnie dwa listy. Jeden od ciebie, drugi zaś…

Wychyliła się nieco, wyjmując ze skrzyni, wygnieciony rulon pergaminu ze złamaną już pieczęcią. Obróciła go w palcach. Dłonie zadrżały jej ledwo zauważalnie. Po chwili namysłu, podała dziewczynie list, ta zaś prawie wyrwała jej go z ręki. Znała tą pieczęć, aż nazbyt dobrze. Swojego czasu widywała ją przecież niemal codziennie. W pośpiechu prześlizgnęła się spojrzeniem po zapisanych czerwonym inkaustem słowach. Podniosła przerażone spojrzenie na kobietę w mundurze Białej Mańki by za chwilę na powrót zanurkować w plątaninie nie do końca jasnej treści.

– Nie może odejść, ale… – wyszeptała sama do siebie, brwi lekko ściągając – pożegnał się?

– Nie napisał wprost. – Głos Berii zabrzmiał wyjątkowo obco. Zwyczajowo blada twarz młodej dziewczyny, zbielała nagle jeszcze mocniej, upodabniając ją teraz bardziej do cmentarnego widziadła niż do człowieka. Zerwała się gwałtownie z kanapy, tamta zaś zaraz za nią, nie zdążywszy zadać kłębiącego się w jej głowie pytania. Trzasnęły drzwi a w biurze Dziesiętnik Aespar zapadła cisza, przerywana jedynie, miarowym cykaniem, zawieszonego na ścianie zegara.

 

***

 

– Co się dzieje?! – Zawołał Wojciech za dwiema pędzącymi po ulicy kobietami. Nie doczekał się odpowiedzi, jednak intuicja podpowiedziała mu, że powinien za nimi pobiec. Nie mylił się. Minęli zakład alchemika, skręcając za nim w wąską, brukowaną uliczkę. Schody pokonali jednym susem, zatrzymując się pod drzwiami z błękitnym szyldem „Mec. Oculo – Królewski Śledczy”. Zamek w drzwiach był wyłamany. Zawiasy zajęczały żałośnie, kiedy jasnowłosa kobieta pociągnęła je do siebie. Sznur skrzypiał z lekka pod jego ciężarem. Twarz miał spokojną, zastygłą jak w śnie, którego nic już nie było w stanie przerwać. Ani dotyk, ani płacz, ani nawet wrzask dziewczyny, która chwyciwszy go za nogi, usiłowała podnieść ku górze. Na skrzyni wysuniętej na środek pokoju leżał kapelusz z ozdobną klamrą. Brązowy, nieco już wysłużony, z lekko wygniecionym rondem. Wielokrotnie unoszony w gestach milczących powitań i licznych pozdrowień. Zsunął się powoli z wieka, szturchniętej ciężkim butem skrzyni, jak w ostatnim, pożegnalnym uchyleniu…

 

Autorką tekstu jest jedna z graczek
Leave a comment

Regulamin turnieju

Wielki Turniej Walk obędzie się 11 lutego 1286 roku o 20 klepsydrze z ramienia Konsorcjum „Północne Słońce”.
Poniżej przedstawiamy regulamin, wobec którego każdy z uczestników musi się dostosować.

1. Uczestnicy zobowiązani są stawić się przynajmniej pół godziny przed rozpoczęciem turnieju.
2. Każdy z uczestników otrzyma sprzęt od organizatorów na czas trwania turnieju.
3. Podczas walk zabronione jest używanie własnych bandaży – te zostaną przy każdej potyczce przydzielone w konkretnych ilościach.
4. Zabronione jest również zażywanie mikstur, dekoktów oraz wszelkich używek.
5. Używanie magii w jakiejkolwiek formie jest zakazane.

Rodzaje potyczek:
1. Turniej walk bezpośrednich.
Walki prowadzone jeden na jeden w imie zasady „wygrany przechodzi dalej, przegrany odpada” – aż do finałowej potyczki.

2. Turniej walk grupowych
Walki prowadzone parami – uczestnicy, po dobraniu kompana w losowaniu, będą walczyć z przeciwnymi grupami w ten sam sposób, co w potyczkach bezpośrednich.

3. Konkurs strzelecki
Łucznicy i kusznicy stający w konkurencji decydują się zestrzelić konkretną ilość celów w jak najktórszym czasie.

4. Szranki
Uczestnicy będą pojedynkować się konno na kopie (lancy będzie można użyć posiadając dowolną umiejętność bojową). W szranki należy stawić się z własnym wierzchowcem.

Leave a comment

Rekrutacja na stanowisko Mistrza Gry

Ekipa Tajemnic Cintry otwiera nabór na stanowisko Mistrza Gry!

Poszukujemy 2 osób, które podejmą się urozmaiceniem fabuły głównej i wątków indywidualnych.
Do obowiązków MG należą między innymi pisanie scenariuszy, animowanie świata oraz organizacja eventów.
Aplikacje należy wysyłać za pośrednictwem strony, w zakładce PODANIA, w temacie wiadomości wpisując „REKRUTACJA”.
Zachęcamy do współpracy wszystkich zainteresowanych!

Pozdrawiamy,

  • ekipa TC
Leave a comment

Turniej Walk

Konsorcjum „Północne Słońce” ma zaszczyt zaprosić na organizowany i sponsorowany przezeń Turniej Walk, który odbędzie się 11 lutego 1286 roku na błoniach szarogrodzkich przy wsi Podgrodzie. Neutralność stronnictwa konsorcjum i wynegocjowane ze stolica królestwa Tedd Inis warunki pozwalają na uczestnictwo w turnieju zarówno Nordlingom jak i Nilfgaardczykom.
Chętni uczestnictwa zobowiązani są do wniesienia na miejscu, w dniu rozgrywek, wpisowego w wysokości 40 orenów. Zebrana pula wraz z środkami sponsorowanymi przez Konsorcjum stanowić będą główne nagrody za wygrane w trzech kategoriach – w pojedynkach bezpośrednich, w szrankach oraz w konkursie strzeleckim.

 

Leave a comment

Północne Wichry

Nad ranem 21 stycznia roku 1286 zjednoczone wojska Królestw Północy najechały ziemie okupowanej przez Nilfgaard Cintry. Ofensywa rozpoczęła się od błyskawicznego zajęcia terenów pobliskich twierdzy Dillingen. Po pierwszych starciach oddziały Temerii i Redanii maszerują na stolicę Cintry, natomiast pokaźne brygady z Kaedwen i Ligi z Hengfors maszerują na Attre. 

Już w południe tego samego dnia Nilfgaardczycy odpowiedzieli atakiem ze wschodu, przechodząc przez miasteczko Riedbrune i kierując się na północ, do ziem Lyrijskich.

Atak zjednoczonych królestw Północy na południowe ziemie zdawał się niespodziewany, jednak jak się okazało, w stolicy Cintry od miesięcy stacjonowały dwie grupy Nilfgaardzkiej armii. 
Cesarskie oddziały na zachodniej flance również wydawały się być przygotowane do ofensywy, którą obecnie prowadzą na Rivię i Lyrię. 

Kovirscy delegaci ogłosili, iż król Tankred pozostaje neutralny i nie bierze udziału w walkach. Podobne wieści przychodzą również z Aedirn. Niejasna jest natomiast sytuacja królestw Verden oraz Cidaris. 

Oficjalne wieści głoszą, iż to Nordlingowie rozpoczęli agresję. Informację tę potwierdzili emisariusze z Wyzimy, Ard Carraigh oraz Tretogoru. W oświadczeniu przedstawiono, iż Zjednoczone Królestwa Północy nie uznają okupacji ziem Cintry przez Nilfgaard. Nordlingowie ogłaszają, iż należy odebrać tron cesarzowej Nilfgaardu i królowej Cintry, Cirilli var Emreis. Na jej miejsce, władanie Cintry ma przypaść jej kuzynowi Harrilowi II, który obecnie znajduję się pod ochroną starego króla Foltesta z Temerii. Prawo młodego Harrila zostało uznane przez pozostałych królów północy. 

 

21 stycznia 1286 roku rozpoczyna się III wojna Nordlingów z Nilfgaardem. 

——————–

Leave a comment